EA reaguje na kritiku odemykání hrdinů ve Star Wars: Battlefrontu 2
Star Wars: Battlefront 2 Novinka EA reaguje na kritiku odemykání hrdinů ve Star Wars: Battlefrontu 2

EA reaguje na kritiku odemykání hrdinů ve Star Wars: Battlefrontu 2

Martin Cvrček

Martin Cvrček

97

Odemčení příslušných hrdinů už nebude trvat tak dlouho. Celý problém to ale v zásadě neřeší.

Reklama

Včera jsme vás informovali o dalším kontroverzním tématu spojeném se Star Wars: Battlefrontem 2, který se týkal absurdního množství kreditů, které získáváte hraním, pro odemčení několika hrdinů v multiplayeru. S tím souvisela i extrémně dlouhá herní doba. Celá kauza zašla tak daleko, že se úsměvná a naprosto nesmyslná obhajoba EA na subredditu Battlefrontu stala nejhůře hodnoceným komentářem na celém Redditu. A jak se dalo čekat, zástupci EA a DICE rychle přispěchali s oznámením nápravy.

Ve zprávě od Johna Wasilczyka, výkonného producenta DICE, se dočteme, že si tvůrci stojí za tím, že odemykání hrdinů má být velkým úspěchem, při jehož dosažení by se měli hráči bavit. A že všechny ty nesmyslné částky kreditů nutné pro odemčené hrdinů byly vypočítány na základě zpětné vazby z bety. Vývojářům je ale prý jasné, že jsou nutné další změny.

Výsledkem je snížení ceny hrdinů o 75%. Luke Skywalker a Darth Vader tak nyní budou stát 15 000 kreditů, zatímco císař Palpatine, Chewbacca a Leia vyjdou na 10 000 kreditů. Zbývá Iden Versio, kterou odemknete za 5 000 kreditů. Tvůrci věří, že díky tomu bude odemčení hrdinů stále určitým úspěchem, ale zároveň dosažitelným úspěchem pro všechny hráče. Zbylé postavy jsou přitom přístupné od začátku.

Když se však nad změnami zamyslíme, můžeme si pokládat otázku, co přesně se vlastně změní. Čas nutný pro zpřístupnění zmíněných hrdinů je sice podstatně kratší, to nepochybně, ale pořád není zanedbatelný. Stále tu také zůstává fakt, že si při hraní budete muset vybírat, jestli chcete investovat kredity do odemčení hrdinů nebo do koupi krabic s výbavou pro třídy, stíhačky a hrdiny.

Nic se nemění ani na absurdní skutečnosti, že si musíme zdlouhavě odemykat hrdiny, kteří byli v předešlém díle z roku 2015 přístupní od samého začátku. Mám na mysli Luka, Vadera, Palpatina a Leiu, přičemž Chewbacca dorazil spolu s DLC Death Star.

Celá situace může přirozeně stále působit jako docela vychytralý marketingový tah, který z EA rázem udělá dobráky, přičemž se na vše zapomene. Tvůrci se sice ohání postavením celého systému na zpětné vazbě z bety, ale mnozí v něm vidí spíše pokus zjistit, co všechno si hráči nechají líbit. A jakmile vyjde najevo, co je už přes čáru, v EA rázem obrátí list a lidé je začnou chválit za to, jak rychle reagují na kritiku.

Stejná situace nastala už v případě kontroverze spojené s krabicemi. V tomto případě se však situace dodnes příliš nezměnila. Stále bychom se tedy měli řídit hlavně tím, jak bude vše fungovat při ostrém startu finální hry, a ne tím, co nám kdo naslibuje a jak lákavě nebo příznivě ty sliby zní.

Mimochodem, mezi stížnostmi na celý systém odemykání hrdinů bylo možné často zahlédnout velmi logický návrh, že by měla být Iden Versio odemčena prostým dokončením singleplayerové kampaně od Motive Studios, v níž hraje hlavní roli. Jak na to tvůrci potichu zareagovali? Počet kreditů, které získáte za dohrání kampaně, snížili z 20 000 na 5 000. Tedy přesně tolik kreditů, kolik aktuálně potřebujete na odemčení Iden v multiplayeru.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama