Patrick Söderlund se rozpovídal o budoucnosti loot boxů v titulech od Electronic Arts.
Electronic Arts, gigantická videoherní společnost, která se v poslední době asi nejvíce potýkala s tolik diskutovaným tématem, jakým jsou loot boxy. Samozřejmě nehovořím o ničem jiném než o pay-to-win strategii v nejnovějším Star Wars: Battlefront II. EA totiž nestačí zisk ze samotného titulu či DLC, musí se také přeci vydělávat na pohodlnosti hráčů. Ona představa, že si za určitý poplatek urychlíte postup hrou je pro někoho lákavá. Celý start nového Star Wars doprovázela obrovská vlna odporu a nechutenství vůči EA, a to napříč všemi médii. Dle mého zcela oprávněná vlna odporu, jen se potvrdila pověst firmy prahnoucí jen po penězích za každou cenu, ono to vlastně bohužel ani jinak v dnešní společnosti nejde.
Loot boxy byly sice z posledního Star Wars odstraněny, ale teprve minulý měsíc. Nyní tak z placených beden získáte pouze kosmetická vylepšení neovlivňující hratelnost. To vše je sice milé, ale hodlá se EA a DICE poučit? Patrick Söderlund, jenž stojí v čele studií Electronic Arts, se na toto diskutabilní téma rozpovídal pro web The Verge.
Söderlundovi je jasné, že celá kauza zrovna nenapomohla k vylepšení vztahů mezi početnou herní komunitou a Electronic Arts, ani samotné jméno společnosti se neukázalo v nejlepším světle. Právě kvůli dobrému jménu si Söderlund sype popel na hlavu v zájmu celé značky. Kromě "okecávání" a očišťování celé problematiky rozhovor směřoval také k budoucím titulům, které by mohly loot boxy také infikovat. Jasně a svědomitě prohlásil: "Nemůžeme si dovolit dělat stejné chyby".
První na řadu přišel projekt Anthem od BioWare, který dorazí příští rok. Směsice Halo a Destiny se špetkou Horizon: Zero Dawn v otevřeném online světě, kde první housle hraje právě loot a nalezené vybavení, je přímo ideální místo pro umístění placených beden. Buďme v klidu, Söderlund sice nevylučuje výskyt beden za peníze, ale nalezneme v nich pouze kosmetická vylepšení.
Po Anthemu přišel na řadu také poměrně očekávaný nový Battlefield. Situace v novém Battlefieldu se zaplať pánbůh nebude výrazně lišit od posledního dílu, kde pomocí tzv. Battlepacků získáte pouze líbivé skiny na zbraně či vozidla nebo puzzle pro zbraně na blízko, sem tam může padnout i nějaký ten squad boost. Od posledních úniků naznačujících podtitul "V" jsme o novém díle ze série akčních stříleček z první osoby delší dobu neslyšeli. Možná však bude odhalen velmi brzy, tak nás alespoň navnadil Randy Evans skrze tweet. Plnohodnotného odhalení nováčka série se však dočkáme až na letošní akci EA Play, která se koná 9. června v Los Angeles.
Závěrem bych s klidem prohlásil, že dohledná budoucnost online hraní v režii EA by neměla být tak trnitá jako u Battlefront 2. Jinými slovy už žádná placená vylepšení, která poskytnou výhodu nad ostatními. Věříte tomu? Opravdu se EA poučí?