Mike Capps ze studia Epic poznamenal, že chtějí vývojáři další generaci Unreal enginu o něco blíže next-gen konzolím, než tomu bylo v případě generace třetí.
„V posledních letech jsme se o naší technologii hodně dozvěděli,“ řekl Capps v rozhovoru pro Develop. „Dozvěděli jsme se, jak engine funguje v iPhone hrách, v obrovských Ačkových projektech a v menších skupinkách, které kutí své vlastní hry. Všechny tyto informace a poznatky využijeme při vývoji čtvrté generace enginu a myslím, že uvidíte velký rozdíl.“
Capps také dodal, že je podle něj zcela normální vydat hru rok po startu nové generace konzole. V případě enginu to ale neplatí.
„Musíme být připraveni hned první den, ne-li dříve,“ řekl Capps. „Pro herní vývojáře není zcela ideální vydávat hru společně s novou konzolí, protože je to ještě neprobádané území. S enginem je to ale jiné kafe. Musíme technologii vypustit tak rychle, jak to jen půjde, i když naše první pořádná hra na její bázi nebude dříve, než za rok nebo dva.“