Před prodejem značky Microsoftu. Co Epic Games chtěl a co nakonec ve hře zůstane?
Producent Rod Fergusson se pro Game Informer rozpovídal o zákulisí vývoje Gears of War 4. Z rozhovoru jsme se dozvěděli, že Epic Games pracoval na novém dílu šest měsíců a byli to právě původní tvůrci série, kteří měli v plánu se v nové trilogii věnovat synovi Marcuse Fenixe a vytvořit nového nepřítele, typ pojmenovaný Swarm.
Se vším souhlasil i Microsoft. Přípravy šly podle plánu. Potom ale Epic Games koupila čínská společnost Tencent a Epic Games se začal více zajímat o free-to-play tituly - začala vznikat akce Fortnite a přemýšlelo se o MOBA střílečce Paragon. Do nových plánů zkrátka Gears of War 4 nezapadali, což usoudil i Microsoft a rozhodl se značku koupit. S prodejem práv na Gears of War je potom spojeno založení studia The Coalition kam přešlo několik bývalých vývojářů, včetně Roda Fergussona.
Právě díky tomu bude Gears of War 4 vyprávět příběh syna Marcuse Fenixe a také se střetneme s již zmíněnými protivníky Swarm, jejich design byl jen pozměněn.