F1 2011 – Vrchol motorsportu
Preview F1 2011 Článek F1 2011 – Vrchol motorsportu

F1 2011 – Vrchol motorsportu

Michal Burian

Michal Burian

19

Codemasters se rozpovídali o chystaném ročníku závodů monopostů Formule 1 <strong>+ gameplay trailer, nové obrázky a gameplay záběry</strong>.

Reklama

Formule 1 je velmi složitý sport, nebylo by tedy od věci udělat takovou i videohru. O to se snaží společnost Codemasters, která slibuje, že nový ročník F1 nabídne větší míru simulace. Měl by od vás vyžadovat, abyste studovali silné a slabé stránky svých vozů a jednotlivé tratě, kde musíte zvolit určitou strategii i typ pneumatik, který bude nejvíce vyhovovat povrchu okruhu, počasí a dokonce i vaší formuli.

Budete se muset postupně učit a následně vše maximálně využít v kokpitu při závodě či kvalifikaci, abyste vyhráli. Je jasné, že první vítězství nezískáte, dokud si ho nezasloužíte. Codemasters zároveň uklidňuje hráče, že stále myslí především na zábavu, což znamená, že F1 2011 si užijí také naprostí nováčci a příznivci arkádových závodů.

"Formule 1 je vrcholem motorsportu. Je potřeba, abyste se okoukali a věnovali trochu času učení, abyste vyhrávali. Vše je o učení. V F1 2011 představuje přibližně 15 až 20 minut, tedy cca 10 kol," řekl kolegům z IGN hlavní producent Paul Jeals.

"Tempo závodů je různé. Většina arkádových závodních fanoušků hraje způsobem, že se snaží jet co nejrychleji, jak mohou. O tom ale F1 není. Tahle hra je o strategii, budete řídit kontroverzně a hlavně se musíte vyhnout chybám," dodal hlavní designer Stephen Hood.

Závody F1 2011 bude pohánět vylepšená verze technologie EGO engine, jež zajistí bezkonkurenční zážitek s monoposty Formule 1, vzrušující momenty, špičkovou grafiku, pokročilou fyziku a integrovanou síťovou hru. Ve hře se rovněž dočkáme o něco dynamičtějších vozidel, než v předešlém díle. Monoposty nebudou stejné. Některé budou mnohem silnější v aerodynamice, jiné naopak lépe využijí systém rekuperace kinetické energie (KERS). Hodně bude záležet na vašich jezdeckých schopnostech, a především jak se vypořádáte s výzvou. Dokážete najít optimální cestu, v pravý čas šetřit pneumatiky a jindy na to zase pořádně šlápnout a jet na maximum?

Hráči budou mít k dispozici několik taktických zbraní. Jde o systém DRS (pohyblivé zadní křídlo) a již zmíněný KERS. Systém rekuperace kinetické energie vám dává po určitou dobu (přibližně 6,67 vteřin) možnost navýšit výkon až o 80BHP, což se hodí především při výjezdu ze zatáčky, kdy potřebujete větší rychlost, než váš soupeř. Oproti tomu DRS (v kvalifikaci se můžete využívat neomezeně, v závodě pouze v určených místech na trati, a to pouze za předpokladu, že jste méně než 1 vteřinu za svým soupeřem) mění úhel zadního křídla (otevře ho) a vy můžete se svým monopostem dosáhnout mnohem větší maximální rychlosti – výhoda až 10 km/h a s použitím systému KERS až 15 km/h.

"Zjistili jsme, že DRS a KERS jsou dobré nástroje pro multiplayer," říká Hood. "Díky systému DRS je předjíždění mnohem jednodušší, což zajistí mnohem větší rivalitu. Pokud tyhle hračky nebudete chtít používat, musíte být velmi dobrý jezdec," nechal se slyšet Jeals.

K dispozici bude řada multiplayerových módu. V první řadě tu máme robustní závodní online režim, v němž může být současně až 16 hráčů (o dalších 8 se postará umělá inteligence), kteří se zúčastní Grand Prix. Chybět nebude ani head-to-head split-screen mód a online co-op, kde budou moci dva hráči závodit v jednom týmu. Budete pouze na vás, zda si budete navzájem na trati pomáhat nebo si naopak škodit a snažit se, aby tým vašeho týmového soka neměl rád a upřednostňoval vás. Jestli se vám to pořadí, můžete získat značnou výhodu, tým vám bude dávat vylepšení.

To samé platí také o kariéře, jež obsáhne poměrně málo nových funkcí, avšak má posílit realistický nádech. Mělo by jít o užitečný úvod do celé hry.

Když budete postupovat kariérou, týmy na chvostu nemají například KERS. Stačí si tak zvyknout pouze na řízení vozu. Rozdíly ve výkonosti jsou u týmu mnohem větší. Na pomalejší vozy si jednoduše zvyknete, prozradil Jeal.

Ve hře budou přítomny i mechanické poruchy. Podle tvůrců se některé z nich nebudou dát ovlivnit, bude záležet pouze na vašem monopostu a týmu. Většina z nich se ovšem objeví kvůli vašemu jezdeckému stylu. Auto vám samozřejmě opraví mechanici, bude to ale chvilku trvat.

Dočkáme se rovněž nové Parc Ferme oblasti, rozšířeného a přepracovaného Paddocku, nové Pit Lane, oslav a také se budeme moci podívat na reportáže v televizi, stejně jako vést rozhovory s novináři apod. Díky těmto změnám by se hráči měli ještě víc ponořit do závodění a zažít opravdový tlak a vzrušení. Chybět nebude ani rozsáhlý mód kariéry, kde budete bojovat o prestiž. Budete se muset snažit, abyste se z úplného nováčka dostali až na vrchol a hájili barvy nejlepšího týmu.

Sezóna 2011 se podívá na dva nové okruhy (celkem jich bude 19), konkrétně půjde o Indii (Buddh International Circuit) a Německo (Nürburging). Dočkáme se také nového ovládání či změněných pravidel.

Každá trať z F1 2010 se dočkala vylepšené verze, chybět nebudou noční závody a atmosférické efekty, včetně dynamických mraků a změny počasí. Zde budeme svědky pokročilého modelu deště, který zajistí nová verze EGO engine.

F1 2011 samozřejmě nabídne kompletní licencovaný obsah. Znamená to, že se dočkáme všech vozů, všech jezdců a také všech týmů, které v roce 2011 závodí v šampionátu Formule 1. Chybět tak nebude obhájce titulu Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Michael Schumacher či Jenson Button. Stejně jako týmy, jako je Ferrari, Red Bull Racing, Vodafone McLaren Mercedes nebo Lotus Renault GP v kultovním černo-zlatém zbarvení.

Závody F1 2011 si budou moci užít nadšenci hardcore simulátorů, ale také arkádoví hráči. První jmenovaná skupina bude mít možnost si auto nastavit podle vlastního gusta a vyzkoušet tak proměnlivé podmínky. Vývojáři chtějí hráčům umožnit absolutní nadvládu nad závody, budete si tak moci nastavit nejrůznější podmínky na trati včetně pravidel a všelijakých prvků.

Na vývoji hry se podílí odborníci ze světa Formule 1, včetně inženýrů, mechaniků a jezdců. Codemasters má k dispozici data z CAD a telemetrie, stejně jako simulátory týmů.

F1 2011 se prozatím tváří jako solidně vypadající nástupce minulého ročníku. Jak to nakonec dopadne, to zjistíme již v září aktuálního kalendářního roku, kdy hra vyjde pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Později bude následovat PSV a 3DS.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama