Forged Battalion – real-time strategie ze staré školy
Preview Článek Forged Battalion – real-time strategie ze staré školy

Forged Battalion – real-time strategie ze staré školy

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

3
Platformy Windows PC

Měli jsme možnost otestovat novinku z dílen známého studia Petroglyph. Líbila se nám?

Reklama

Americké studio Petroglyph v posledních letech hodně experimentovalo. Od velkých her se prakticky úplně odvrátilo a zaměřilo se primárně na menší díla s jednoduchou grafikou a nepříliš náročnými herními mechanizmy. Prakticky žádný projekt z jejich dílen nebyl ničím, co by vám vzalo dech či uchvátilo vaši pozornost na delší dobu než pár hodin. V rámci předběžného přístupu jsme měli možnost otestovat jejich nejnovější real-time strategii Forged Battalion, která by měla hráče minimálně dle názoru tvůrců nadchnout především množstvím alternativ, jimiž budou moci definovat svou frakci. Jak moc se celku podařilo uchvátit nás, vám poví následující řádky našeho preview.

Temná budoucnost

Na konci dvacátého prvního století přestaly být některé části Země díky zásadním klimatickým změnám obyvatelné. Migrační vlna, jež započala na jeho začátku, se v této etapě našich dějin rozjela natolik, že jí žádný vyspělý národ nebyl schopen plně zvládnout, což nakonec vedlo k nepokojům a rozpadu některých více přístupných společností. Novou naději přinesl lidstvu až vynález Milese Thymose, který sestrojil zařízení schopné vytvářet obrovské podzemní prostory, které bylo možné rychle zabydlet a zastavět produkčními budovami. Za svou převratnou myšlenku chtěl od národů, které u něj hledaly pomoc, jen jejich původní území. Ne každý samozřejmě jeho nabídku přijal, a tak se po čase rozhodl, že jim dá desetileté ultimátum, po jehož vypršení jim vyhlásí válku.

Po několika letech relativního klidu se tak skutečně stalo. Díky slušné síti podzemních základen měl Thymos velkou převahu, takže během pár let pohltil bez větších obtíží většinu dosavadních národů, jež měly možnost po staletí obývat Zemi. Reálně se mu nebyl schopen ubránit prakticky nikdo, protože od každého poraženého získal jeho technologické trumfy, které následně vložil do svých vlastních válečných strojů. Nyní kontrolují jeho síly většinu naší planety. Mimo sféru jeho vlivu se nachází jen hrstka měst i ta však pomalu ale jistě podléhají tlaku, který je na ně vyvíjen. Vaše malá osada Charleston doposud patřila mezi tuto malou skupinu, nakonec však byla přinucena k tomu, aby se postavila proti síle, která ji nemilosrdně tlačí do kouta.

Základní příběhová linie Forged Battalion nevypadá na první pohled vůbec zle. Minimálně úvodní mise nabízejí akceptovatelný zážitek. Pokud autoři zapracují v následujících měsících i na zbývajících částech kampaně, můžeme se těšit na obstojné dobrodružství, s jehož pomocí bude moci Forged Battalion konkurovat některým výraznějším titulům, jejichž dějový prvek se zrovna dvakrát nepovedl.

Neustávající boje

I přes relativně slušné zpracování nehraje příběh v současné verzi Forged Battalion prim. Hlavní role náleží klasickým bitvám proti AI či normálním hráčům, kteří dokáží leckdy podvádějící umělou inteligenci překonat snad v každém ohledu. Utkat se s nimi můžete na deseti různě navržených oficiálních mapách, které časem obohatí komunitní tvorba.

V úvodní fázi každé hry budete mít k dispozici jen bázi, z níž ve stabilních intervalech vyjíždí těžební vozidlo. To pro svou práci potřebuje rafinerii, do které vozí vytěženou rudu sloužící jako platidlo. Naprostou nutností pro vás bude vybudování energetických generátorů držících v chodu produkční i defenzivní struktury, mezi něž lze zařadit kupříkladu obranné věže bránící hranice vaší základny.

„Základní příběhová linie Forged Battalion nevypadá na první pohled vůbec zle. Minimálně úvodní mise nabízejí akceptovatelný zážitek. Pokud autoři zapracují v následujících měsících i na zbývajících částech kampaně, můžeme se těšit na obstojné dobrodružství, s jehož pomocí bude moci Forged Battalion konkurovat některým výraznějším titulům.“

Po vystavění elementárních budov se vrhnete na stavbu produkčních struktur, jež vám vždy dají přístup k určitému typu jednotek. Ve startovních kasárnách naleznete kupříkladu jen muže posazené do různě navržených robotů, které lze vybavit plamenomety, plazmovými puškami, lasery, kulomety a protitankovou výstrojí. Ta je velmi efektivní proti veškeré těžké technice. Následující budovy vám odblokují extrémně rychlá lehká vozidla, téměř nezničitelné tanky a letectvo, s jehož pomocí budete mít za všech okolností stabilní přehled o situaci na bojišti. Bitvy jsou tu velmi svižné, takže je často jistě budete potřebovat.

Nejvýraznějším prvkem Forged Battalion je rozhodně návrh vývoje technologií, jimiž bude vaše frakce dlouhodobě disponovat. Jeho koncept je založen na tom, že nabízenou větev expandujete mimo bitvu na obrazovce přístupné skrz herní menu za body získané absolvováním střetů, což v praxi znamená, že čím déle budete hrát, tím lepší výbavu budete moci vašim tankům a letadlům namontovat. Tvůrci se dušují, že by takovýto design rozvoje neměl výrazně ovlivnit balanci celku, osobně tomu však moc nevěřím, protože dle mého budou méně zkušení hráči kvůli nižší populaci, jež je u RTS žánru běžná, často postaveni proti jedincům, kteří mají něco nahráno, takže mají po ruce trošku lepší výbavu než jejich méně zkušení oponenti.

Samotná modifikace jednotek je zpracována velmi kvalitně. Nejlépe jsou na tom zřejmě letadla a vozidla, jejichž fungování lze ovlivnit snad ve všech ohledech. Nastavit jim můžete specifický podvozek, střílnu či zbroj. Nejhůře je na tom zřejmě pěchota, které lze nadefinovat jen to, jakým typem zbraně bude vybavena a jakou zbroj si na sebe do boje vezme. Osobně jsem byl zřejmě nejvíce zaujat vylepšením, které umožňovalo přimontovat mým tankům nožičky, takže byly schopné zašlapávat do země otravné pěšáky.

Stále stejná klasika

Aktuální verze Forged Battalion nám prezentuje klasický projekt vývojářského studia Petroglyph. Fakticky je to mírně nadprůměrná RTS, která rozhodně nesází na oslnivý vizuál či komplexní bojový systém. Namísto toho se snaží hráče již v předběžném přístupu zaujmout relativně plynulými střety, akceptovatelnou kampaní a slušnou škálou alternativ, s jejichž pomocí mohou definovat výbavu jednotek i strukturu defenzivních budov, které mají možnost specializovat proti určitým typům nepřátel. Abych byl upřímný celek mě v současnosti moc nenadchl, protože mi bylo do rukou dáno dílo, které je extrémně podobné starším projektům tohoto amerického vývojářského studia, které se není schopné posunout kupředu a stále jen operuje s již zavedenými koncepty.

Forged Battalion je velmi specifická real-time strategie, která se snaží oslnit především hráče, kteří v minulosti hráli aktivněji klasické strategické tituly z dílen velkých společností. Já sám jsem z ní však prozatím moc nadšen nebyl, takže vám její nákup na rozdíl od investice do They Are Billions či Deep Sky Derelicts nemohu minimálně v tomto momentu doporučit. Snad se vývojářům ze studia Petroglyph podaří v následujících měsících jejich projekt vyladit natolik, abych vám investici do něj nerozmlouval jako nyní.

Těšíme se

  • na slušně zpracovanou kampaň
  • na obstojné množství alternativ vývoje jednotek

Bojíme se

  • absence nových technologií
  • toho, že kampaň ztratí tempo
  • špatné optimalizace

Shrnutí: Forged Battalion je klasicky laděná RTS cílící už v předběžném přístupu především na žánrové veterány. Pokud mezi tuto skupinku patříte, směle do ní můžete zainvestovat své finance. V případě, že preferujete spíše aktuální styl strategií, měli byste se titulu vyhnout.

Forged Battalion je v předběžném přístupu na Steamu za 19,99€. Autoři odhadují, že plná verze vyjde do poloviny roku 2018.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama