Forza Motorsport 6: Apex – konečně také na PC
Preview Forza Motorsport 6: Apex Článek Forza Motorsport 6: Apex – konečně také na PC

Forza Motorsport 6: Apex – konečně také na PC

Petr Smejkal

Petr Smejkal

14

Veleúspěšná konzolová série plná krásných tratí a závodních speciálů světových značek. To vše a mnohem víc během roku ve verzi F2P.

Reklama

Betaverze se slušným obsahem

Před pár dny jsme vás informovali o vypuštění otevřené betaverze připravované závodní hry Forza Motorsport 6: Apex, jejíž díly si do tohoto okamžiku mohli exkluzivně užívat pouze majitelé herních konzolí od společnosti Microsoft. Zpráva je o to úžasnější, neboť tvůrci z Turn 10 Studios mají v úmyslu tento díl poslat mezi počítačové nadšence ve verzi F2P. Nyní se však připoutejme a společně projeďme vyzkoušenou betaverzí.

Beta nabídla celkem 12 jedinečných výzev, díky kterým jsem si zařádil na automobilové dráze Brands Hatch v Anglii, na Sebringu v Americe nebo třeba na dráze Yas Marina v Emirátech. Většinou se jednalo o klasické závodění s několika soupeři, nicméně nejednou jsem si svoji zručnost vyzkoušel v podobě srážení kuželek. Na některých mapách byl krásný slunečný den, který byl rázem vystřídán bičujícím deštěm nebo temnou nocí. Každá trať se lišila svojí náročností a délkou, na každé jsem se však proháněl v jiném závodním speciálu. Díky plnému licencování jsem usedl za volant nejvýkonnějších vozidel světových značek. Na řadu tak přišel futuristicky vyhlížející speciál Peugeot Sport Total 908, sportovní Castrol Honda Civic WTCC, klasický Aston Martin V12 Vantage S nebo kupříkladu Ford Mustang GT Coupe z roku 1965, kterému žádný fajnšmekr neodolá. Vozidel obsahuje beta několik desítek, přičemž každé z nich se liší nejen vizáží, ale také jízdními vlastnostmi, které jsou ovlivněny celkovou rychlostí, akcelerací, brzdami a jinými klíčovými hodnotami. Nutno zmínit, že se každé vozidlo chová trošku jinak a tak tyto číselné hodnoty nezůstávají pouze na papíře, ale skutečně se promítají do samotného závodu.

Profesionál nebo začátečník z autoškoly

Po výběru vozidla a jeho barvy mi bylo před každým startem umožněno nastavit si jednotlivý závod podle svých představ. Ovlivnit lze kvalitu konkurenčních jezdců, kteří mohou řídit jako úplní zelenáči nebo naopak jako profesionálové. Začátečníci si mohou dále zapnout automatické přibrzďování, stabilitu nebo třeba poškození vozidla. To může být kosmetické nebo také velmi destruktivní, což znamená, že v případě většího nárazu se vozidlo natolik poškodí, že závod prakticky nelze dokončit s přijatelným výsledkem. Pro tyto nemilé situace přijde vhod možnost vrácení času. Stačí kliknout a vrátit se s autem na původní místo. Nic ale není zadarmo, protože za každou zapnutou asistenci se automaticky snižují procenta získaných bonusů. Kvalitnější oponenti a minimum asistencí tedy znamená větší množství kreditů na konci závodu. Vše tedy záleží na vašich zkušenostech.

Ostatně v každém závodě jsem byl neustále motivován ke stále lepším výkonům. Zatímco se rozhodčí v úvodním zápolení spokojili s šestou pozicí, na dalších tratích bylo nutné stát na bedně vítězů. Mimo umístění jsem se dále soustředil na jednotlivé traťové výzvy, mezi které patří zajet určité kolo pod stanovený limit, vybrat několik zatáček jako profesionál, udržet se minimálně během jednoho kola na prvním místě nebo dosáhnout určité rychlosti. Tyto úkoly mne provázely po celou dobu hraní, což se mi velmi líbilo, protože jsem mimo konečného umístění musel vnímat také tyto vedlejší úkoly.

Krása všude kolem

Po dokončení každého závodu jsem byl odměněn novým vozidlem, které jsem si mohl díky funkci Forzavista detailně prohlédnout, a to z venku i zevnitř. Veškeré části automobilu jsou skutečně velice hezky vymodelovány, což jenom potvrzuje naprosto úchvatné grafické zpracování. Nejenom modely aut, ale i závodní povrch je velmi detailní. Bylo krásné sledovat, jak se vlivem deště postupem času z malé kaluže vytvoří jezírko, které zasahuje do jízdního pole. Druhé kolo jsem si tak musel počínat obezřetněji a s naplaveninou dopředu počítat. Pokud jsem totiž vjel přímo do louže, měl jsem potom plné ruce práce, abych se vůbec udržel na vozovce. Ani okolí nevypadá špatně. Uchváceni budete zejména detailním zpracováním městských uliček a zákrut, podél kterých stojí jásající lidé s mávajícími praporky, nad jejichž hlavami prolétá vrtulník. Tyto serepetičky si však logicky žádají odpovídající výkonnou herní sestavu, která je asi největším kamenem úrazu. Na internetu je celá řada diskusí, ve kterých hráči nadávají a jsou celkově nespokojeni s optimalizací hry. Já jsem hrál na grafické kartě Nvidia GTX 970 4 GB a neměl jsem sebemenší problém. Tvůrci ale ujišťují, že na hře budou neustále pracovat a mají v plánu umožnit vypnutí například V-Sync a dalších funkcí, které rapidně snižují snímkování. Ostatně vylepšování a odstraňování nedostatků bude pokračovat po celé léto a až poté vyjde plná verze. Ta by měla mimo dalších vozidel a funkcí nabízet možnost ovládání pomocí volantu, na které všichni milovníci závodních her tolik čekají. Současná verze hry nabízí prozatím pouze klávesnici nebo gamepad od Microsoftu. Pozor, PS4 gamepad nejede, vyzkoušeno.

Co mi vadí asi nejvíce je absence multiplayeru ve finální verzi hry, která tak pohřbívá různé online turnaje a šampionáty. Není ale všem dnům konec a tvůrci se třeba časem rozhoupou. Do té doby si můžeme užívat betaverzi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama