Ghost of Tsushima Novinka Ghost of Tsushima - State of Play speciál

Ghost of Tsushima - State of Play speciál

Martin Zavřel

Martin Zavřel

41
Platformy PlayStation PlayStation 4

Podívejte se na záznam 18 minut gameplay prezentace.

Reklama

Nejlepší hry každé generace konzolí často přicházejí těsně před jejím koncem. Je to zkrátka proto, že i ta nejslavnější a nejzkušenější studia musí s každou novou konzolí nabrat nové zkušenosti a naučit se co nejlépe využít její specifika a potenciál. Studio Sucker Punch přitom ohromilo už v roce 2014, kdy ždímali výkon PS4 pomocí jejich hry Infamous: Second Son. Dost možná bude Ghost of Tsushima právě jednou z takových her, které se náležitě opřou o zkušenosti tvůrců s PS4 platformou a nabídnou nám tak v závěru jejího života jeden z titulů, na které budeme i za dlouhé roky vzpomínat.

Nepřetržitých 18 minut gameplay (ty mimochodem působily jako brutální reakce na "gameplay" ukázky Xboxu minulý týden), které nám tvůrci hry dnes ukázali, ale nestavělo na demonstraci nějakých technických zázraků. Mnohem víc byla z každé minuty cítit odhodlaná snaha tvůrců složit co nejhlubší poklonu klasickému žánru samurajských filmů a nabídnout hru, která je stejně tak oduševnělá a atmosférická, jako zábavná.

Z tohoto pocitu a úvodního transu mě ale trochu vytrhly citelně "ubisoftí" mechaniky typu sbírání surovin za jízdy na koni a "taktického" čištění nepřátelských "základen". Mrzí mne, že hra není víc unikátní a svá - jako to předvedl třeba Red Dead Redemption 2 - a vyloženě na mnoha místech připomíná "samurajský Assassin´s Creed". Na druhou stranu jsme po zasazení AC série do Japonska volali dlouho a nikdy jej nedostali, takže jde vlastně o jakousi náhradu. Nemohu se ale zbavit dojmu, že by hře slušela o něco méně "tradiční" ikonografie a metagame šablona.

Velký dojem na mě udělala mechanika "reputace a strachu z Ducha". Nebylo sice naplno vysvětleno, jak to přesně funguje, ale podle všeho taktickými a plíživými útoky odčerpáváte morálku základny nepřátel, kterou jste napadli. V praxi se pak může stát, že když se před nimi vynoříte, místo boje s vylekaným výkřikem padnou na zem a snaží vyděšeně odplazit. Samozřejmě to může být i mnohem jednodušší systém, kdy reputaci prostě nabíráte postupem v příběhu, ale měl jsem takový dojem, že ji během ukázky vývojáři schválně demonstrovali v té variantě, kde základnu dobili "potichu", zákeřně jako vražedný stín.

Otazník také stále do jisté míry visí nad souboji, protože skoro všechny v této ukázce působily jako různé variace QTE sekvencí, spíš než jako vysoce interaktivní bojový systém, jaký letos nabídl například vynikající Nioh 2. Snad to bylo tím, že měl pro účely prezentace hráč schválně nabitou "energii" na smrtící komba (v UI zářil zdánlivě plný ukazatel čehosi). Na jednu stranu se mi líbila snaha o vystihnutí "souboje trvajícího jeden-dva pohyby", jak je známe ze samurajských filmů... ale všechny boje bych asi takto řešit nechtěl. A když už jsme u těchto detailů, docela mi vadilo, že zásah šípem protivníka odhodil, jako kdyby dostal brokovnicí - reálnější by myslím bylo, kdyby se prostě sesunul se šípem v hlavě.

Každopádně bylo poznat, že se hra chystá vyprávět silný příběh a že se kromě toho bude snažit o silnou atmosféru, kdy bude zážitkem i pouhé projíždění nádherným japonským venkovem na koni. Jelikož příběh a atmosféra jsou pro mě často u her (i filmů) klíčové, začal jsem se po této předváděčce těšit zase o něco víc. A jak se líbila vám?

Hra u nás vyjde s českými titulky 17. července a objednat si ji můžete v Xzone.

Ghost of Tsushima - State of Play speciál

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama