Ghost Recon: Future Soldier – do mrtě vyšperkovaná akce
Preview Článek Ghost Recon: Future Soldier – do mrtě vyšperkovaná akce

Ghost Recon: Future Soldier – do mrtě vyšperkovaná akce

Daniel Kremser

Daniel Kremser

17

Rok se s rokem sešel a my se konečně můžeme zase podívat, jak tento veleočekávaný taktický kousek vypadá v akci.

Reklama

Je to již opravdu dlouho, co jsme naposledy viděli nebo něco slyšeli o slibně vypadající taktické akci se jménem Toma Clancyho. Vlastně je to již rok, co Ubisoft naposledy předvedl hratelné demo na loňské E3. A zcela „překvapivě“ se letos opakuje téměř tatáž situace. A zase se jednalo o jeden z největších, ne-li o ten největší tahák, který Ubisoft nabídl. V čem že tenhle kousek tak exceluje? V podstatě téměř ve všem, ale vezměme to pěkně po pořádku a ještě na chvíli se přesuňme do pondělního večera, kdy nám hrou Ubisoft Paris doslova vytřel zrak.

V tom dobrém slova smyslu bláznivý Mr. Caffeine uvádí ve velkém stylu na pódium vývojáře a konečně se nám dostává tolik očekávaného dema. Ano, konečně je to tu a po úmorném ročním čekání na nás mrká znovuzrozený Ghost Recon. Rázem se z uniformního sálu přesouváme do pralesů bouřlivé Nigérie a hned z kraje si nemůžeme nevšimnout sympatické stylizace herního prostředí a interfacu.

Budoucnost v hlavní roli

Nyní trochu opomineme poměrně podařenou grafiku. Ta sice není k zahození, ale mezi hlavní taháky hry rozhodně patřit nebude. Za to interface lehce laškující s posledním Splinter Cellem opomenou nelze. Hra totiž podobně jako dílko Jade Raymondové kombinuje reálné prostředí s popisnými údaji o úkolu, lokacích, vzdálenostech nebo stavu postavy.

Například, jak jsme na tom s municí, zjistíme podle kolečka rotujícího okolo zbraně. Ještě lepší je jakýsi strategický styl, který tento prvek razí a skvěle dotváří takticko-špionážní atmosféru. Hra například sama označuje důležitá místa jako vchody do budov, nepřátele či potencionálně nebezpečné objekty. Ono když si nedáte pozor, zaminovaná řeka nadělá pěknou paseku, a tak se výrazné čtvercové a trojúhelníkové symboly hodí.

V podobném stylu je vyveden i HUD, kterému prakticky není co vytknout. Prostě a jednoduše, po této stránce odvedli v Paříži sakra dobou práci a hraní si užije opravdu každý. Nejedná se však o jediný technický výstřelek, kterým na nás hra útočí. Jako správní vojáci budoucnosti totiž do rukou dostaneme nekonečný zástup krutopřísně moderních hraček.

Neviditelnost v hlavní roli

Kdo viděl nějaká videa z posledního Ghost Recona, musel si všimnout neviditelného módu, který se vyskytuje snad úplně v každé ukázce. V podstatě se jedná o naprostou přirozenost týmu, jelikož boj proti početně mnohem silnějšímu nepříteli nemusí být vždy nejlehčí. Poměrně hodně dotazů mířilo na to, zda bude tento mód nějak časově limitován. Prozatím jsme se nedočkali finální odpovědi, ale podle ukázek zřejmě ne.

Mimo tuhle cool vychytávečku jsme se mohli pokochat i bezpilotním mini-vrtulníkem, jenž rozhodně taktéž není k zahození. Poskytuje skvělý přehled o celém bojišti, lze skrze něj označovat cíle pro rychlou likvidaci a dokonce si třeba všechno prohlédnout skrze termovizi. Další perličky jako brýle umožňující hned tři režimy zobrazení nebo futuristické zbraně jsou jen třešničkou na dortu.

Někomu ale může hraní s těmito vychytávkami přijít děsně jednoduché. Vývojáři se však dušují, že obtížnost bude vyladěná a každý hráč si najde tu svou optimální laťku. Navíc již víme, že si Ghost Recon trochu zaflirtuje se skripty a dostane se nám tak i nějakých „wow“ momentů. Když se například vrátíme ještě ke zmiňovanému demu, a sice k jeho závěru, nelze zapomenout na výbuch přivolané termobarické rakety, který nepříjemně dotírající vrtulníky doslova smetl z nebes. Zírání s otevřenými ústy však umí hra vyvolat i malými perličkami, jako je opravdu stylová likvidace nepřátel nebo působivá souhra v týmu.

Čtyři hlavy víc ví

Když už jsme u té souhry, proč se nepodívat i na kooperaci. Ta totiž vypadá dokonale. Ostatně jsme to mohli všichni vidět na konferenci, případně hned na videu níže. Díky tomu, že se všechny informace, které zjistí jeden hráč okamžitě zobrazí i zbylé trojce, všichni vždy vědí, kde se co děje a kdo má co dělat. A kdyby ne, hlasové povely to dokážou rychle napravit.

PS: Záběry z GR: Future Soldier začínají v čase 1:48.

Třebas k záchraně rukojmích je potřeba opravdová spolupráce. Jeden člen týmu totiž musí eskortovanou osobu podpírat a sám tak může střílet pouze jednou rukou z rychlopalné pušky. Krycí palba je tedy hlavně na spoluhráčích a tady se to bez souhry prostě neobejde.

Tohle už jsme někde viděli

Pozornější diváci si určitě i při vší té akci stihli všimnout technické stránky věci. Řešení jednotlivých mechanismů se totiž dosti podobá již zmíněnému poslednímu Splinter Cellu. Hru sice pohání vlastní YETI engine, to autorům ovšem nebrání v tom, aby jej po vzoru kolegů z Montrealu nevylepšili.

Skvěle to jde například postřehnout při přebíhání z krytu do krytu nebo při signalizaci střelby. Ostatně i ten interface je z velké míry ze Splinter Cellu. Ale nakonec, proč ne. Pozitivní inspiraci budeme vždy kvitovat s nadšením. Obzvláště, když zmíněné mechanismy skvěle fungují a k celkovému vyznění hry i sedí.

To nejlepší na konec

Musíme si poklepat na hlavu, vždyť bychom málem zapomněli na naprosto famózní ukázku hry na konferenci Microsoftu. Ano, spolupráce velké taktické akce a Kinectu působí dokonale.

Nejde přitom o nijak velkou implementaci technologie přímo do ovládání, ale spíše o jakýsi bonus navíc. V podstatě se jedná pouze o funkci zbrojnice a střelnice. Jak to ale funguje v praxi, řekne nejlépe oficiální trailer, který prezentuje to samé co Microsoftí konference.

Jediné, čeho se v tomto případě obáváme je postoj hráče. Moc si nedovedeme představit, že tak budeme hrát třeba 4 hodiny v kuse. Ještě dodáme, že ve zbrojnici bude pravděpodobně ležet na 50 zbraní, na něž budeme moci s postupem času navěšet až 49 vylepšení, jako jsou nové optiky, hlavně nebo třeba úderníky.

O tuto funkci samozřejmě nebudou ochuzeni ani hráči na platformách, kde se Kinect nevyskytuje. Takoví hráči pouze přijdou o to efektní ovládání a hlasové povely. Ač to běžně neděláme, musíme tentokráte říci, že Ghost Recon bude podle nás nejlepší pařbou právě na konzoli od Microsoftu. Ostatně jsou v tom s námi zajedno i vývojáři.

Dobrá práce

Jak vidno, značce roční oddechový čas prospěl a vrací se na herní scénu s novou silou, kterou se rozhodně nebojí předvést. My autorům můžeme jen hlasitě aplaudovat. Podle toho, co jsme měli možnost vidět se hra tváří jako kombinace Splinter Cellu a Call of Duty. Hráči se dostává jak zdařilé taktické akce, tak i pořádných přestřelek, které prostě mají šťávu, stejně jako hra samotná. Co víc si můžeme přát? Možná tak tu betu, o níž jsme vás nedávno informovali, ale i tak nemůžeme býti nespokojeni. Už aby to bylo tu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama