Kombinace komunitního remasteru a moderního path tracingu vytvořila graficky působivý a moderní výsledek.
Očekávané Grand Theft Auto VI přinese kromě jiného návrat do prostředí inspirovaného americkým státem Florida a městem Miami. Do tohoto prosluněného města se mohli hráči vydat již ve hře Grand Theft Auto: Vice City. Právě tento dnes již kultovní díl z roku 2002 se v nedávné době dočkal celé řady komunitních předělávek i nepříliš povedeného oficiálního remasteru.
S blížícím se vydáním GTA VI se zájem fanoušků a komunitních tvůrců o návrat do Vice City očividně zvýšil, což dokazuje třeba nově vydaná vylepšená verze. Ta do hry přidává Path Tracing, který do moderní podoby předělává celkové nasvícení, odlesky, stíny a různé světelné efekty. Projekt je přitom postaven na již dříve vydaném fanouškovském remasteru hry, který pohání RAGE engine.
Na výsledek této komunitní kompilace si blíže posvítil uživatel s přezdívkou MxBenchmarkPC, který na svém YouTube kanále zveřejnil záběry z hraní i srovnání s původní verzí hry. Výsledek rozhodně nepůsobí špatně, když vezmeme v potaz, že jde o komunitní předělávku 23 let staré hry.
Kvalita je však v tomto případě vykoupena značnou hardwarovou náročností, která si pro relativně plynulý chod vyžaduje nejvýkonnější grafické karty a procesory současnosti. Jeden z hráčů například hlásí, že hra stěží běží plynule i na procesoru AMD Ryzen 7 9800X3D.
Více než o v praxi opravdu funkční remaster, jde tak minimálně prozatím spíše o ukázku toho, čeho je komunita schopna s využitím moderních nástrojů dosáhnout. Plnohodnotný návrat do Vice City proto přinese až zmíněné GTA VI, které vyjde 19. listopadu roku 2026 na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S.