Hand of Fate – karty jsou rozdány
Recenze Hand of Fate – karty jsou rozdány

Hand of Fate – karty jsou rozdány

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

4

A jaké dobrodružství osud postaví před vás?

Reklama

Recenzovaná verze: PC

Jsou hry, které na Kickstarteru prorazí prakticky bez větších problémů. Občas se ale objeví titul, kterému se nedaří stejně dobře jako ostatním a je rád, že dosáhne požadované částky. Mezi tyto díla se dá zařadit Hand of Fate, který vybral pouze 54 tisíc dolarů. To není mnoho.

Poté, co autoři úspěšně zakončili svůj projekt na Kickstarteru, vrhli se do vytváření své hry, která později vyšla v Early Accessu. Celkově jim cesta k finální verzi trvala skoro dva roky. My se teď podíváme, jak vypadá hotový produkt jejich práce.

Hrátky osudu

Hra Hand of Fate jako taková nemá prakticky příběh. Před sebou máte ve story módu 12 balíčků karet. V každém z nich je náhodně generovaný děj podle toho, jaký obsah si navolíte. Předem určeno je jen to, že na vás na konci vaší cesty bude čekat určitý typ bosse, specifický právě pro daný druh karetního balíčku. Čím dále budete, tím víc typů kartiček budete mít na výběr. Takže některá dobrodružství mohou na konci získat skutečně zajímavou podobu. Mimo základní příběhový mód je zde i nekonečný režim, ve kterém si můžete míchat kartičky získané právě z příběhové linie.

„Jednoduše řečeno bitvy jsou na tragikomické úrovni. “

Většinou hned na začátku vašeho příběhu šlápnete na kartu rokle, v které máte šanci nalézt kvalitní zbraň. U každé náhodné situace máte vždy čtyři karty, které ukazují šanci na úspěch. U hledání zbraně máte například tři pozitivní a jen jednu negativní. V jiných situací ale můžete mít úplný opak. Časem zjistíte, že náhoda může být občas skutečně svině, která s vámi dokáže pořádně zamést. Pár špatných kroků, jedna či dvě chybné volby a je po vás. Kolo je nutné vždy dokončit, jinak se vám nezapočítá. Skonat kartičku před bossem je skutečně komické.

Občas se štěstí usměje

A právě v ten moment vám do rukou padne nějaký ten povedený předmět, s kterým to nepřátelům pořádně natřete. Na vaší cestě světem totiž potřebujete jak peníze, tak i jídlo a hlavně zbraně. Potraviny vám ubývají vždy po vkročení na následující políčko, takže je vždy nutné si jejich stav pořádně hlídat a doufat, že na výpravě narazíte na obchod, abyste si dokoupili vše potřebné.

Za vše se ale platí, takže před tím, než půjdete na nákup, je nutné najít buď poklad v kobce plné pastí anebo zlato, za pomocí některých limitovaných dovedností, z nepřátel prostě vymlátit. Peníze zde dělají hodně, léčíte se za ně, nakupujete zbraně a dokonce vám mohou dopomoci i k požehnání či vyléčení kletby. Daly by se označit za všelék.

„Mimo základní příběhový mód naleznete ve Hand of Fate i nekonečný režim.“

Základní výstroj je určena převážně pro válečníka, po určité době získáte i předměty magického charakteru, které vám umožní zaměřit svého hrdinu trošku na dráhu magie. Ta však není prozatím primárním prvkem, takže její síla se rozhodně nemůže rovnat přímému střetu.

Problematický základní kámen

Když opomenu menší bugy, je nejzásadnějším problémem této hry soubojový systém. Ten by se podle některých měl podobat mechanizmu z oblíbeného Batmana. Kdyby Temný rytíř prodělal mozkovou mrtvici, možná by měl podobné pohyby jako hlavní hrdina Hand of Fate. A aby toho nebylo málo, krom nemotornosti, dostal ještě dovednost zasekávat se v protivnících. Celkově si na devadesát procent nepřátel vystačíte s jednou rukou. Jednoduše řečeno bitvy jsou na tragikomické úrovni.

„Některá dobrodružství mohou na konci získat skutečně zajímavou podobu.“

Aby toho šaškování v soubojích nebylo málo, máte většinou k dispozici značně omezený prostor, takže na manévrování a permanentní úskoky vám moc místa nezbývá. Krom toho, se lokace často opakují, takže se rychle dostaví stereotyp. Jediné, co se dá bitevním polím přičíst k dobru, je občasné zapojení pastí, které vám někdy dopomohou k poražení vašich nepřátel.

Záchranné kolo

Hand of Fate je postaveno na kvalitní myšlence. Autoři z ní však plně nedokázali těžit, takže na konci dostáváme nemastný, neslaný titul, který by potřeboval trošku zajímavé omáčky. Ta se mu ale nedostává. Soubojový systém, který mohl být záchranným bodem, je naopak spíše koulí, která táhne hru jako takovou spíše dolů než vzhůru. Celek vytahuje z louže záchranné kolo, v podobě inovativního nápadu se zapojením osudu a kombinace různých balíčků karet, které vytváří odlišné scénáře. Tento kousek se dá považovat za mírný nadprůměr, není to však nic, co by oslnilo.

Hand of Fate koupíte na Steamu za 22,99€, 399 Kč na Xbox Marketplace a 499 Kč na PlayStation Store.

Hand of Fate – karty jsou rozdány

Verdikt

Hand of Fate mi určitým způsobem připomíná Darkest Dungeon. Grafická stránka je tu ale na hodně průměrné úrovni a o soubojích bych raději nemluvil. Oproti titulu, kterému je tato hra podobná, nemá moc co nabídnout. Jediné, co jí zachraňuje od průměrnosti, je výborná myšlenka hrátek s osudem, ale to je tak vše.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

hrátky s osudem
různé typy karet
kombinace balíčků
náročnost
kobky plné pastí
tragický soubojový systém
bugy
miniaturní bojiště
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama