Viceprezident Quantic Dream včera odhalil nejen mnoho zajímavého o novém tajném projektu, ale také detaily o velkém úspěchu detektivky Heavy Rain.
Mnozí tvrdí, že snaha tvůrců inovovat často vyústí v mizerné prodeje a nulový zájem, což je jeden z důvodů, proč velké vydavatelské společnosti investují hlavně do akčních hitů a dalších zaručených pecek. To je však jeden velký omyl, což dokazuje thriller Heavy Rain.
Jak odhalil Fondaumiere, titul stál vývojáře „pouze“ 16,7 milionů euro, což je vzhledem k jeho obsahu a kvalitám opravdu zanedbatelná částka. Přidejme k tomu marketingovou kampaň vydavatele a dostaneme se na částku 40 milionů euro za „celý zážitek“. Pravdou ale je, že Sony na hře vydělalo přes 100 milionů euro, Heavy Rain se tak společnosti vyplatil několikanásobně.
„Měli bychom přestat myslet na to, že inovace ničí zisky,“ řekl Fondaumiere.
Podobný úspěch hlásí také další exkluzivita konzole PS3, pohádkové dobrodružství Journey. Jeho rozpočet bohužel neznáme, ví se však, že titul vydělal. A to slušně. Heavy Rain už prodal více jak 2 miliony kopií, a to ještě před více jak rokem. Je tedy dost možné, že se v současné době přidal další milion.
„Průmysl musí být více kreativní a musí přestat vyvíjet každý rok ty samé tituly,“ dodal Fondaumiere. „Musíme vytvářet nové značky a série, musíme donutit vydavatele, aby se nebáli riskovat a pouštět šílené nápady a odvážné cíle. Ale také potřebujeme zákazníky, které to budou podporovat.“
Doufejme, že se v nové generaci konzolí dočkáme právě toho. Více kreativních nápadů, více unikátních projektů. A co nejméně stříleček a neustále se opakujících akčních adventur.