Psychologický thriller se prodává lépe, než vývojáři očekávali.
V srpnu letošního roku od nezávislého studia Ninja Theory vyšla netradiční psychologická hra Hellblade: Senua’s Sacrifice, která nás ponořila do šíleného příběhu keltské válečnice jménem Senua s cílem vyvést hlavní hrdinku z duševního pekla. Vývojáři nejednou zabrnkali na nervy hráčů a snažili se je hned v úvodu hry vystrašit s upozorněním, že pokud hrdinka Senua bude hodně umírat, přijdeme o uložené pozice a budeme muset začít hezky od začátku. Nic takého se ale nestalo.
Titul Hellblade: Senua’s Sacrifice se nám v redakci hodně líbil a kolega Denis Rus neváhal dát 8/10 za poutavý příběh zaměřený na ve hrách nepříliš probádané téma, vynikající atmosféru, vizuální stránku a zvukový podkres. Na druhou stranu hra měla utahané souboje, chyběla větší variabilita hádanek a spousta lokací si byla dost podobných.
Hellblade zaujmul nejen novináře, ale také hráče. Dokonce takovým způsobem, který ani v Ninja Theory neočekávali. Kreativní ředitel Tameem Antoniades si v rozhovoru pro VentureBeat prodeje pochvaloval a nechal se slyšet, že buď je již vývoj zaplacen nebo bude zaplacen v nejbližší době. To pro Ninja Theory znamená spoustu peněz, jelikož Hellblade vydali s vlastní pomocí a vlastní práva na značku. Tím pádem nemusejí dávat žádná procenta vydavatelství.
Antoniades ještě prozradil, že měli nejprve strach. Strach z přijetí. Ve studiu byli připraveni na scénář, že Hellblade bude pro spoustu hráčů velmi kontroverzní a vzniknou kvůli tomu dohady. O to byli více překvapeni, když diskuze kolem hry byla velmi zralá a hráči si příběh keltské válečnice pochvalovali.
Co myslíte, dočkáme se dalšího dílu, nebo něčeho podobného od Ninja Theory? Dle mého je to dost možné.