Herní průmysl opouští 60fps. Už to není standard, tvrdí vývojář Assassin's Creed
Novinka Herní průmysl opouští 60fps. Už to není standard, tvrdí vývojář Assassin's Creed

Herní průmysl opouští 60fps. Už to není standard, tvrdí vývojář Assassin's Creed

Michal Burian

Michal Burian

266

,,60 snímků za sekundu je dobré pro střílečky, akční adventury už ale tolik ne."

Reklama

Vývojář pracují na Assassin's Creed: Unity si myslí, že herní průmysl opouští 60 snímků za sekundu. Podle jeho slov už to není standardem. S tím rozhodně spousta hráčů nebude souhlasit.

Šéf designu Nicolas Guérin pro TechRadar řekl, že AC: Unity poběží při 30 snímcích za sekundu. Rozhodnutí je částečně založené na volbě, není jen technického charakteru.

,,V Ubisoftu jsme dlouhou dobu chtěli mít u her 60fps. Nemyslím si, že to byl dobrý nápad, protože 60fps nepřináší mnoho a hra nevypadá reálně. Je to trochu jako film Hobbit, který vypadal zvláštně.”

,,V jiných hrách je to stejné. Myslím si, že herní průmysl opouští tento standard, protože je těžké toho dosáhnout a navíc to nemá tak velký dopad na samotnou kvalitu obrazu.”

K vyjádření Guérina se přidal kreativní ředitel Alex Amancio. Ten se nechal slyšet, že existují jiné žánry her, kde stojí za to dosáhnout 60 snímků za sekundu.

,,30fps byl náš cíl, zajistí lepší filmovou podívanou. 60fps je dobrý pro střílečky, akční adventury už ale tolik ne. Pro hráče je lepší 30 snímků za sekundu. Umožní nám to posunout hranice všeho na maximální úroveň.”

Tou maximální úrovní myslel větší cit pro detail, lepší grafické zpracování a možnost mít na obrazovce současně více NPC postav. Právě z tohoto důvodu se Ubisoft u AC: Unity rozhodl, že konzolové PlayStation 4 a Xbox One verze hry poběží při 30fps a v rozlišení 900p. Je dost možné, že po vydání vyjde aktualizace, která vylepší rozlišení, stejně jako u PS4 verze loňského Black Flag.

Osobně bych netvrdil, že herní průmysl opouští 60fps a raději se zaměří na 30 snímků za vteřinu. Je spousta vývojářů, kteří stále počítají s tím, že jejich hry poběží při 60 snímcích za sekundu. Třeba Naughty Dog s připravovaným Uncharted 4 cílí na 60fps a rozlišení 1080p, a to je prosím akční adventura, dá se předpokládat, že s velkým důrazem na filmové zpracování, stejně jako předešlé díly. Z již vydaných her můžeme zmínit kupříkladu Battlefield 4 (PS4 verze 60fps, Xbox One jen 30fps).

Ubisoft se tak nemůže divit, že se objevují názory, že to vydavatel z nějakého důvodu dělá naschvál. Nechci se motat do přítomného flamu, ale stále častěji si hráči myslí, že za rozhodnutím Ubisoftu u AC: Unity může menší výkon konzole Xbox One. V prohlášení totiž stojí, že tvůrci se rozhodli pro uzamknutí frekvenci snímků za stejnou úroveň u obou konzolí, aby se zabránilo debatám o výkonu té a té verze.

Assassin's Creed: Unity vyjde 14. listopadu na PC, PlayStation 4 a Xbox One s českými titulky.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama