Horizon: Zero Dawn slaví úspěch. Za dva roky se prodalo 10 milionů kusů
Horizon: Zero Dawn Novinka Horizon: Zero Dawn slaví úspěch. Za dva roky se prodalo 10 milionů kusů

Horizon: Zero Dawn slaví úspěch. Za dva roky se prodalo 10 milionů kusů

Michal Burian

Michal Burian

18
Platformy PlayStation PlayStation 4

Přitom předtím tvůrci této hry dělali pouze na sérii Killzone. Potěší informace ze zákulisí.

Reklama

Experiment s akčním open-world RPG titulem se Guerrilla Games vyplatil. PlayStation 4 exkluzivita Horizon: Zero Dawn za dva roky překonala impozantní milník. Všichni v nizozemském studiu si mohou gratulovat k dosažení 10 milionů prodaných kusů.

Autoři série Killzone dokázali vytvořit novou a velmi povedenou herní značku, která je po právu považována za jednu z nejlepších her roku 2017. Příběh Aloy byl zajímavý, souboje s obrovskými mechanickými stroji s vizuálem zvířat (hlavně dinosaurů) nevšední a grafika na velmi dobré úrovni.

Hermen Hulst z Guerrilla Games neskrýval nadšení a ohlédl se za vývojem: „Je těžké uvěřit, že to jsou dva roky od vydání Horizon: Zero Dawn. Když hra 28. února vyšla, byl jsem na GDC a počítal minuty s lidmi ze studia a Šúhei Jošidou. Předchozí zpětná vazba naznačovala, že máme v našich rukou něco zvláštního. Uplynuly dva roky a my jsme stále tady. Po celém světě jsme už prodali přes 10 milionů kopií hry. Myšlenka, že jsme dokázali přivést na cestu Aloy tolik hráčů je ohromující. Jsme nadšeni obrovským množstvím fanoušků, kteří nám píšou a sdílí své oblíbené momenty z dobrodružství Aloy.“

Teď něco tajného, co jsme nevěděli. O Horizon: Zero Dawn se začalo uvažovat v roce 2010, kdy většina členů studia dokončovala Killzone 3. V prototypu původně nebyla Aloy, její model byl stále ve vývoji. Namísto ní se objevil Jammer z Killzone 3. Správný model obličeje pro Aloy designéři našli až poté, co se Jochen Willemsen léčil doma se chřipkou a v televizi viděl herečku Hannah Hoekstra. Okamžitě poznal, že právě její tvář se hodí pro jejich hlavní hrdinku. Během několika minut poté zavolal do studia a zbytek je, jak se říká, historie.

První stroj, jenž byl navržen, byl Thunderjaw, divoká varianta Tyrannosaura. Během fáze s prototypem však Thunderjaw připomínal dětskou hračku vyrobenou z pestrobarevných plastových kousků. Každá barva kousku představovala jinou část stroje, aby se odlišily jednotlivé zóny pro útok.

Hráli jste Killzone Shadow Fall? Možná jste si všimli easter eggu. Prvotní prototyp stroje skončil jako holografický easter egg právě v nejnovějším Killzone. Jmenoval se Predator. V Horizon: Zero Dawn se nakonec neobjevil, ale jeho části (zejména pohyb) byly použity k vytvoření ničivého Sawtootha.

Tohle je taky zajímavé. Některé zvuky ‘walla’ nahráli členové týmu když mluvili hatlamatilkou. Zaměstnancům, kteří měli na starost zvuky, se nahrávky líbili natolik, že se rozhodli tohoto stylu držet. A poslední perlička. Alloy jako miminko má svou živou představitelku, v té době to byla tříměsíční dcera Lucase van Tola, vedoucího zvuku.

Jste smutní, že už je konec? Tak nebuďte. Ještě pár dalších perliček Hulst prozradil. Třeba, že zvukaři smíchali zvuky různých zvířat dohromady, aby jednotlivé stroje měly jedinečné zvuky. Každý stroj má mít stovky různých zvuků. To stálo mnoho času, Lucas van Tol poslouchal zvuky více než 750 různých ptáků a pouze 30 z nich se dostalo do Horizon: Zero Dawn. „Nejen, že každý pták zní jinak, na jeho zvuk má vliv denní doba, ale i počasí,“ dodal vedoucí studia.

Doufejme, že se v budoucnu dočkáme pokračování. Horizon: Zero Dawn si to rozhodně zaslouží. Hru koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Zdroj: PlayStation Blog

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama