Zpět na článek

Diskuze: Hororu SOMA uškodilo míchání hororu se sci-fi

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

dopitapetr
dopitapetr
Level 1 Level 1
20. 7. 2016 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Malasnikov

O víkendu to bylo pro Pluskaře ještě levnější. Myslím že to bylo okolo 140, -

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
20. 7. 2016 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na PC to ted bylo taktez ve sleve, a hlavne k tomu je vytvorenej preklad, zrovna tady je hodne dulezity porozumet vsemu, skoda ze ani tvurci nemaji zajem preklad rozsirit na ostatni platformy, kdyz uz je hotovej...

Malasnikov
Malasnikov
Level 21 Level 21
20. 7. 2016 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teď je SOMA na Playstation Store jenom za 219 Kč.

MachujaNapitchi
MachujaNapitchi
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Behavioralista

"Demo" nového Silent Hillu který chystal Kojima a del Toro.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Behavioralista

P. T. je hratelný prototyp Silent Hills od Hidea Kojimy, který Konami stoplo.

Behavioralista
Behavioralista
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Malasnikov

Co je P. T. ?

Malasnikov
Malasnikov
Level 21 Level 21
31. 3. 2016 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @dopitapetr

Tak jasně, Dying Light není horor ale akční hra. Já jsem tím ale chtěl říct že SOMA není strašidelná ani přes tu temnou atmosféru. Záleží ale na povaze hráče. Já se třeba bojím u málokteré hry. Teď hraju Layers of Fear a je to skvělá hororová hra, ale strach při hraní nemám. Nejstrašidelnější hra kterou jsem kdy hrál bylo asi P. T. Ještě si plánuju zahrát Cry of Fear až na to budu mít čas, prej je to docela děsivá hra.

MORTHSIR
MORTHSIR
Level 1 Level 1
30. 3. 2016 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @dopitapetr

Jn to uz je spise zombie-gore, nez horor.

dopitapetr
dopitapetr
Level 1 Level 1
29. 3. 2016 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @ElementGamer

Kdybych měl víc času a nebylo těch her tolik, šel bych hned do toho, to mi věř.

Malasnikov: Pro mě znamená horor právě ta temná a ponurá atmosféra. Udělá to mnohem víc než když se tam třeba sekají ruce nebo hlavy, viz. Dying Light.

ElementGamer
ElementGamer
Level 1 Level 1
29. 3. 2016 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @dopitapetr

Běž do toho co nejdřív, je to naprostá paráda. Já od toho moc nečekal a zažil jsem u toho neskutečné věci.

Malasnikov
Malasnikov
Level 21 Level 21
29. 3. 2016 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @dopitapetr

Jestli je to slušná hra to už záleží na tobě, ale horor to každopádně není. Za celou hru jsem zažil jenom jednu docela strašidelnou část, ve které musíš něco pořešit v laboratorním komplexu ve kterým se potuluje jedna hnusná potvora. Zbytek hry je adventura s temnou atmosférou. Je ale pravda že někdo se u hraní bát může, najdou se lidi kteří se bojí hrát i Minecraft.

dopitapetr
dopitapetr
Level 1 Level 1
28. 3. 2016 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Somu jsem nedávno koupil ve slevě, ale ještě jsem se k tomu neměl možnost dostat. Jen jsem zkoušel začátek hry v tom bytě. Jak jsem se dostal ven, tak pak jsem si řekl, že si dál nechci kazit překvapení. Ale z už dříve viděných gameplay videí a trailerů to vypadá na slušný horor.

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
26. 3. 2016 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @ElementGamer

Ale to by museli ubrat na těch zrůdách a překopat to. Přesně jsem věděl, kdy to bude spíše filizofické a kdy hororové. Kdy přijde zrůda a kdy se nebude nic dít. Tohle tomu nejvíc ublížilo, to až moc odlišné střídání. Tak to vidím já.

ElementGamer
ElementGamer
Level 1 Level 1
26. 3. 2016 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Virus

Jako to chápu, ale tam šlo hlavně o ten příběh. Troufám si říct, že ty příšery hrály jen druhé housle, navodit strach měl především ten pocit neznáma, samoty, a tak.

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
26. 3. 2016 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

MORTHSIR: Třeba. Nebo Alien jako film, je taky prvotřídní. Je to scifi, je to horor a já z toho měl dlouhé noční můry, ve své době. 😗 Tady jsem se těm potvorám smál do gelu.

MORTHSIR
MORTHSIR
Level 1 Level 1
26. 3. 2016 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Virus

Takovej Dead Space treba. .

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
26. 3. 2016 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[spoiler title="spoiler"]Kdo nehrál, tak nečte, protože vše vykecám! ! ! Mám rozporuplné pocity. Zklamání, že to šlo udělat líp a očarování z celkového zážitku. Jde o to, že je to jen z části horor. Z části je to slušně filozofická hra. Tady to mělo být jedno a nebo druhé. Buď více horor, kdy budou potvory schopnější, častější a já s nimi nebudu hrát děcké hry, protože to je hra na babu, "Cukr, káva, limonáda" a schovka. Ale fakt! Až na teleporta to tak bylo. Ten a ta poslední svině byly slušný. Nejvíc krutej byl ten maník, kterého se celou hru bojím, čtu o něm strašné věci a on si pak tak komicky umře.

A nebo to mělo být více ještě filozofické. Bral bych třeba různá rozhodnutí, která by měli v něčem nějaký dopad. Třeba když odpojím veškeré uvězněné lidi a tím je odsoudím. Nebo se je mohlo dát třeba zkopírovat. Do teď nevím, zda jsou všicí v té arše. A místo bubáků bych udělal jen ponurou atmosféru. Nelekal bych zrůdami ale držel strach z toho že tam třeba něco je. A až na konci bych tam dal to WAU monstrum. Mimochodem u toho vysvětlení WAU jsem si vážně říkal vau. Stačí stroj, umělá AI a gel na prdel a máme apokalypsu. Fakt vau teda. 😗

Neříkám že se to nepovedlo. Má to svou atmosféru, určitě parádní hloubku a skvělý zvukový a hudební podkres. Ale kombinace maníka, co je jednu chvíli hotovej a druhou říká "Ježíš. Je tu zase zrůda. " a prozrazení konce už ve čtvrtině hry, takže se vytratí to tajemno, aby mohla nastat filozofická rovina myšlení, je nevydařená. 🙇 Prostě je to dobrý ale nemající pevný žánr. Hře jsem dal 6/10 což není hrůza ale je to průměr. Mohlo to být lepší. Mix scifi a hororu jde udělat a jde udělat dobře. U Somy to ale moc nevyšlo.[/spoiler]

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
26. 3. 2016 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Vajcopele

Absence strachu tu není. Strach tu je, jen nemá onu primitivní formu, kdy se bojis příšer nebo lekacek apod. Strach je tu všudypřítomný, postupně se ti dere na mysl a ty si začínáš uvědomovat, že tohle neskončí dobře, že jsi v háji a každou další minutou jsi víc a víc v prdeli z toho všeho. Navíc tu je i pár rozhodnutí, která jsou skutečně obtížná (za předpokladu, že se plně ponoris do hry) . Tohle je důvod, proč mám rád tyhle psychologické horory - člověku z toho všeho začne pomalu hrabat a ví, že to prostě neskončí dobře. A i když skončí, ovlivní ti to celý zbytek života.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 22 Level 22
26. 3. 2016 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @skylines

Souhlasím. Původní konec byl temný, depresivni a i když člověku bylo jasné, co se stane, i tak ho to totalne odrovnalo a ja jen seděl na židli a zíral na obrazovku a říkal si, že takhle má vypadat závěr hororové hry. Bylo mi z toho všeho smutno. No a pak tam byl ten druhý konec a i když mě trochu potěšil, tak tam neměl co dělat. U toho prvního konce byla úžasná ta tajemnost, kdy jsme nevěděli, jestli vše vyslo. Jestli to všechno mělo smysl. I přes to to ale byla famózní hra, která bohužel hodně zapadla.

ElementGamer
ElementGamer
Level 1 Level 1
25. 3. 2016 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @FireWolf

V tomhle naprosto souhlasím. SOMA je jedna z mála her za poslední roky, co mě donutila nad hrou přemýšlet i mnoho dní po dohrání a popravdě jsem za tuhle kombinaci rád. Já byl velmi příjemně překvapený a až na tu délku se jednalo (pro mě) o masterpiece.

Finch182
Finch182
Level 1 Level 1
25. 3. 2016 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @skylines

Skylines, ja som teda titulky dobehnut nenechal a som za to rad teda netusil som ze nieco este je Za mna bol ten koniec najpradjensi aky som kedy v hre videl. Doslova ma to vyplo a vygumovalo a najlepsie je, ze vlastne keby sa niekto zamyslel tak to bolo uz dlho jasne.

Ristan
Ristan
Level 35 Level 35
25. 3. 2016 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vajcopele: jj, autoři si z toho vzali blbej závěr. Sci-fi + horor jde k sobě libově, však Vetřelec byl co? To si jako někdo myslí, že Firewatch jede jak rohlíky, páč jsou tam velký lesy a dnešní doba, jo? Kravina. Prostě masový prodeje a pokusy o filozofování nejdou dohromady. Letí jednoduchý lekačky. Stačí ubrat skrytýho filozofování, přidat nějaký ty bubáky lítající až do ksichtu a ono to půjde.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
25. 3. 2016 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemám rád nudné chodičky které nedokáží navodit atmosféru, hrozně se táhnou a člověka nudí už i udělat další krok protože se postava courá jak důchodce k doktorovi a sázejí na nejprimitivnější způsoby jak vyděsit hlavně třeba teda jumpscare a k tomu šíleně hlasité efekty kvůli kterým se to nedá hrát v noci když s někým žijete protože na to vás vyděsit prostě jinak nemají. Ať už chodíte někde po baráku, lese nebo nějaké rezavé továrně a jsou jich tuny. Namátkou třeba Outlast, Amnesia, P. T, The Park, Monstrum, Five Nights a podobné blbosti. Ale Soma byla jiná. Ta hra je ve všech směrech parádní. Co zapnutí tak to více jak dvě hodiny v kuse a užíval jsem si každý okamžik. Téhle hře uškodilo něco naprosto jiného než jaká hra to byla. Skoro jsem o ní neslyšel. Marketing naprosto selhal a teprve když jsem jí vyděl v obchodech jsem se o ní začal zajímat a to ještě náhodou jsem jí nepřešel. Nebudu spoilovat, možná trochu ale nekonkrétně protože mě na hře dost zamrzel konec. Pokud si chcete hru opravdu užít tak jí vypněte hned po tom co naskočí titulky. Nenechte to dojít k té sra*ce na konci po nich která to všechno podělá protože to už se netýká vás. Tahle hra vás má nechat tak jak dojdete k titulkům protože to je příběh který hrajete... Pozornější věděli že to takhle dopadne pokud poslouchali už od dalšího probuzení ve hře asi ve dvou třetinách hry nebo později už nevím, kdy už víte kdo jste a Catherin to všechno vysvětlí. Pro mě je to herní klenot který lidé přehlížejí protože o něm nevědí jelikož jim o něm nikdo neřekl.

Vajcopele
Vajcopele
Level 1 Level 1
25. 3. 2016 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No mě se to teda naopak trefilo přesně do vkusu. Skloubilo se tam snad všechno co mam rád - sci-fi, tajemno, horor, zajímavej příběh. Když to hodně přeženu, tak Alien - Isolation je vlastně to samý (žánrově) - taky sci-fi smíchaný s hororem a jak to lidi bavilo. Já sem ze SOMY byl hodně nadšenej. Spíš problémem podle mě byla taková "nijakost" hlavního hrdiny, respektive absence nějakých větších emocí.

SPOILER SPOILER SPOILER

Týpek se tam dozví, že v podstatě svět skončil, že je vlastně poslední člověk na zemi, aby se za chvilinku dozvěděl, že on už ani ten člověk není, ale jenom robot se zkopírovaným myšlením. A co udělá náš hlavní hrdina? "Hmmm okay".

KONEC SPOILERU

A to ani nemluvim o tom, že on takhle reaguje v podstatě na všechno. Konkrétně už jenom začátek hry, kdy se prostě zničeho nic objevíte ve starý opuštěný podmořský základně, ani nevíte jak. Normální člověk by šílel, minimálně byl dost rozhozenej a vystrašenej. Ovšem náš hrdina opět "Hmm okay". Tohle je podle mě největší mínus tý hry.

No a další věcí je pak poměrně absence strachu, monstra vás vystraší tak možná při prvním setkání, potom už je to jenom ve stylu "pal už do hajzlu, chci projít". Já jak řikam, sem byl ze hry nadšený, ale zároveň tvrdím, že při srovnání Alien - Isolation řict, že mix sci-fi a hororu odrazuje od koupě mi přijde jako blbost.

irdzi
irdzi
Level 1 Level 1
25. 3. 2016 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fuuu ... nikdy by mě nenapadlo, že scifi/horror je tak okrajovej žánr:) Mě se ta kombinace a vizuál Somy líbil od prvního traileru a hra byla skvělá. Až mě trošku překvapilo, že se to naopak neprodává jak rohlíky. Možná až srazej cenu tak se to přehoupne do zelených čísel...pokud toto autory přiměje dělat trošku jiný hry, tak škoda:(

Reklama
Reklama