Další projekt bude buď příběhové sci-fi nebo horor, obojí už ne.
V září loňského roku jste si mohli užít podvodní hororové dobrodružství SOMA s příměsí sci-fi (naše recenze). Hra prodala něco málo přes 250 tisíc kusů ve verzích pro PC a PlayStation 4. Pro studio Frictional Games je to pochopitelně úspěch, ve srovnání s Firewatch, které dokázalo od 9. února 2016 na PC a PS4 prodat 500 tisíc kusů, je to ale nepatrné. Navíc, aby SOMA vydělala na vývoj a marketingu, musí se prodat ještě nějakých 20 až 30 tisíc kusů.
Vývojáři na svém blogu přemýšlejí, proč hra není úspěšnější. Jedním z důvodu může být skutečnost, že SOMA není jen hororovou hrou, do strašidelné atmosféry míchá sci-fi, což některým hráčů může vadit a odradit je od koupi. Z toho důvodu se chtějí ve Frictional Games v budoucnu soustředit s další hrou na jeden žánr, aby každý věděl, co od titulu může očekávat.
„Pro milovníky hororu může být hra moc sci-fi, a naopak. Mysleli jsme si, že mix funguje v naší hře dobře, ale zdá se, že může odlákat potenciální kupce.“ Finanční situaci studia nepomohly ani snížené prodeje Amnesia: The Dark Descent po vydání hry SOMA. Přitom vedení počítalo s tím, že k ničemu takovému nedojde, každý projekt je jiný.
„Pokud v budoucnu budeme pracovat na příběhové sci-fi hře, nebudeme tolik používat prvky hororu. V opačném případě, při vývoji hororové hry zapomeneme na sci-fi,“ dodávají tvůrci a připomínají, že rozšířili svůj tým, mohou tak naráz pracovat na dvou projektech.