Debaty, zda jsou počítačové hry uměleckou záležitostí a zaslouží si respekt či nikoli, nemají konce. Studio BioWare o tom má své mínění.
Vedoucí týmu BioWare Ray Muzyka jednoznačně odpovídá: „ Stojím za tvrzením, že vývoj her je uměleckou činností a jako každá tvorba i tato potřebuje nové nápady a oživení.
Ray Muzyka se minulý týden na GamesComu při položení této otázky velice rozpovídal.
„Příkladem může být náš vývojářský tým. Vytváříme tituly, ve kterých o originální prvky není nouze. Během naší tvorby se hlavně snažíme vyhovět našim stálým fanouškům a v této vizi hodláme nadále pokračovat.
Hráčům chceme poskytnout kvalitní herní zážitek. Vše je o určité rovnováze. Nebojíme se ale objevovat neznámé a vymýšlet nové nápady. Rizika s tímto záměrem spojená akceptujeme,“ tvrdí Ray.
K problému her jako umění se nedávno vyjádřil americký kritik Roger Ebert. K jeho tvrzení, že hry nikdy nebudou rovnocennou tvorbou, se vyjádřilo na 5000 lidí. Drtivá většina jej označila za „blbce“.
Roger Ebert se poté vyjádřil: „Mé dřívější tvrzení se zdálo být mylné. Vypadá to, že vývoj her lze skutečně označit za část umění, které je konkurenceschopné jinému druhu tvorby.
Ray Muzyka s úsměvem dodává: „S tímto tvrzením nemohu nesouhlasit. Možná, že se v budoucnu s Rogerem někdy na něčem opravdu dohodneme.“