Obzvlášť ty minimální, které dalece převyšují dnešní standard. K dispozici jsou také podrobnosti o grafickém nastavení PC verze.
Společnost Bethesda si zvykla u svých her vydávat HW požadavky PC verze až na poslední chvíli. Nejinak je tomu i v případě očekávané střílečky Wolfenstein 2: The New Colossus, která vychází tento pátek. Server PC Gamer zveřejnil rozsáhlou zprávu, která zahrnuje nejen HW požadavky, ale i detaily o grafickém nastavení PC verze.
HW nároky se mohou ukázat jako velmi nepříjemné překvapení hlavně pro ty, kteří hrají se starším hardwarem. Dnes bývá zvykem mít v minimálních požadavcích průměrný procesor i5 od Intelu a grafikou kartu s pamětí 2GB (v případě Nvidie to nejčastěji bývá GTX 660). Nový Wolfenstein jde ale mnohem dál, přičemž nejvíce zarážejícím požadavkem je grafická karta s pamětí 4GB. Doporučené požadavky jsou oproti tomu vcelku standardní. Posuďte sami.
Minimální požadavky (720p a 60fps při nízkém nastavení)
• CPU: Intel Core i7-3770/AMD FX-8350 nebo lepší • GPU: Nvidia GTX 770 4GB/AMD Radeon R9 290 4GB nebo lepší • RAM: 8GB • OS: Win7, 8.1 nebo 10 (64-Bit) • Místo na disku: 55GB
Doporučené požadavky (1080p a 60fps při vysokém nastavení)
• CPU: Intel Core i7-4770/AMD FX-9370 nebo lepší • GPU: Nvidia GTX 1060 6GB/AMD Radeon RX 470 4GB nebo lepší • RAM: 16GB • OS: Win7, 8.1 nebo 10 64-Bit • Místo na disku: 55GB
Nezbývá než doufat, že jsou nároky přestřelené nebo prostě nepřesné, což je poslední dobou čím dál častější jev. V grafickém nastavení hry každopádně najdeme následující možnosti (protože Wolfenstein 2: The New Colossus nemá českou lokalizaci, možnosti taktéž necháváme v angličtině):
• Lights • Shadows • Directional Occlusion • Reflections • Decals • Motion Blur • Image Streaming • Volumetric Quality • Decal Filtering • Deferred Rendering • Chromatic Aberration • Depth of Field • Resolution Scaling
Samozřejmě nebude chybět ani nastavení anti-aliasingu, zahrnující třeba možnosti TAA, FXAA, SMAA a TSSAA, dále režimy pro barvoslepé, plná podpora API Vulkan, posuvník horizontálního zorného pole (FOV) nebo zcela odemčená frekvence snímků za sekundu.
Tvůrci také slibují, že se už nesetkáme s tak viditelným doskakováním textur. Verze enginu id Tech 6, kterou v MachineGames používají, prý již není tak moc závislá na megatexturách, které způsobovaly problémy už od dob Rage a prvních krůčků enginu id Tech 5. Tvůrci tedy mají větší kontrolu nad streamováním textur. Na něj stále dochází, ale při mnohem menším riziku viditelných nedostatků.
Bohužel se musíme rozloučit s podporou moddingu, nicméně vývojáři by modding rádi podporovali a do budoucna by k tomu chtěli mít příležitost. Na základě tohoto vyjádření se zdá, že Wolfenstein 2 a modding opravdu nepůjde dohromady, ale budoucí projekty MachineGames by na tom už mohly být jinak.
Wolfenstein 2: The New Colossus předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk. Jako bonus dostanete steelbook a tematické podtácky.