id Software změní cyklus při vývoji svých her
Rage Novinka id Software změní cyklus při vývoji svých her

id Software změní cyklus při vývoji svých her

Michal Burian

Michal Burian

7

Trend tvůrčího celku id Software je velmi zajímavý, skoro pro každou svou hru vytvořili novou verzi technologie id Tech enginu. To se má v budoucnu změnit.

Reklama

- id Tech 1: Doom (1993), Doom 2 (1994)

- id Tech 2: Quake (1996), Quake 2 (1997)

- id Tech 3: Quake 3 Arena (1999)

- id Tech 4: Doom 3 (2004)

- id Tech 5: Rage (2011)

Všimněte si jednoznačného trendu. S výjimkou prvních dvou stříleček, které byly vytvořeny velmi rychle, se id Software při vývoji nové hry zaměřili i na vylepšení svého enginu. Někdo může namítat, že id Tech si licencovali i jiné vývojářské týmy pro své hry (Wolfenstein: Enemy Territory nebo Quake 4), ale když se podíváme pouze na tituly, na nichž pracovalo interně studio id Software, zjistíme jednoznačný trend.

Na toto téma se nedávno rozpovídal Todd Hollenshead, který se nechal slyšet, že musí změnit cyklus při vývoji her.

"Musíme hry vyvíjet rychleji, což znamená, že nemůžeme pracovat pokaždé na revoluční technologii, když chystáme nějakou novou hru," řekl Hollenshead, pro VG247.

I kvůli tomuto rozhodnutí bude příští hra studia, ano, uhodli jste, půjde o očekávaný Doom 4, využívat id Tech 5, který byl vytvořen zároveň s RAGE.

"Musíme zvolit trochu interaktivnější přístup pro naši technologii. Podle mého je to proveditelné," dodal Hollenshead.

I přes toto rozhodnutí se nemusíme bát. Bethesda se nebojí šáhnout hlouběji do kapsy a podpořit tak talentovaný tým, jako je id Software. A právě díky tomu si celek může dovolit vyvíjet hry tak dlouho. Podle dřívějších informací Bethesda v současné době financuje dva týmy v id Software – jeden pracuje na RAGE a druhý plánuje Doom 4.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama