Implementace zpětné kompatibility je jednodušší než kdy dřív, říká Mijamoto
Novinka Implementace zpětné kompatibility je jednodušší než kdy dřív, říká Mijamoto

Implementace zpětné kompatibility je jednodušší než kdy dřív, říká Mijamoto

Jan Urbančík

Jan Urbančík

6
Platformy Nintendo Switch Switch

Nintendo ale podle něj upřednostňuje unikátní funkce.

Reklama

Zatímco kdysi bylo poměrně běžné, že nové konzole měly pouze vlastní hry a nikoli ty z předchozího zařízení, dnes už je zpětná kompatibilita v podstatě standardem. Na Xboxu Series X a S si zahrajete tituly klidně i z úplně prvního Xboxu. Nabídka Sony je sice trochu skromnější, ale na PS5 si i přesto zahrajete hry z PS4, vybrané tituly z PS1, PS2 a přes cloud také z PS3.

Kdo se ovšem dlouhodobě zpětné kompatibilitě vyhýbá, je Nintendo. Některé zařízení sice zpětnou kompatibilitu mají, ale žádná ucelená zkrátka neexistuje. Na to konto se však nyní vyjádřil herní designer Nintenda Šigeru Mijamoto, a to v rámci dotazů při zveřejňování finančních výsledků. Informoval o tom magazín VGC.

"V poslední době se herní prostředí stalo více standardizovaným a máme teď prostředí, které hráčům umožňuje užívat si starší hry na novějších konzolích jednodušeji než kdy dřív," říká Mijamoto. "Ale síla Nintenda je ve vytváření nových videoherních zážitků, takže až v budoucnu vydáme nový hardware, chceme představit unikátní videohry, které nemohly být vytvořeny s předcházejícím hardwarem."

Vypadá to tedy, že ačkoli je si Nintendo popularity zpětné kompatibility vědomo, není podpora starších her u nové konzole zaručena. Vyjádření Mijamota navíc naznačuje, že by mohlo jít o další revoluci a ne jen o přímého nástupce Switche. Uvidíme tedy, jak to nakonec dopadne. Switch vyšel už v roce 2017 a jeho hardware je opravdu zastaralý, takže Nintendo s vydáním nové konzole nemůže otálet věčně.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama