Jade Raymond, která stála za vznikem série Assassin's Creed, zakládá nové studio Motive. To bude spolupracovat s BioWare a pomáhat Visceralu s novou hrou ze světa Star Wars.
Jade Raymond snad není třeba zdlouhavě představovat. Tahle sympaticky vypadající žena stála u zrodu série Assassin's Creed a později se jako producentka podílela na Splinter Cell: Blacklist a dalších titulech od Ubisoftu. V říjnu loňského roku ale Ubisoft opustila a nyní víme, kam Raymond míří dál. Do Electronic Arts. K oznámení došlo prostřednictvím nově spuštěného webu.
„S radostí oznamuji, že se připojuji k Electronic Arts a zakládám Motive, nové vývojářské studio v mém domovském městě, v Montrealu v Kanadě.“
Na webu se dále dočteme, že studio Motive bude spolupracovat s BioWare, konkrétně s týmem BioWare Montreal, který aktuálně pracuje na Mass Effectu: Andromeda. Raymond hrála nejnovější Battlefieldy a Dragon Age: Inquisition a díky tomu prý ví, co dokáže Frostbite engine, a nemůže se dočkat toho, až si nový Mass Effect zkusí a uvidí, co dokáže nový tým.
A teď to nejzajímavější. V Motive bude vznikat také zcela nová značka a studio se bude podílet na vzniku některých zajímavých projektů. Prvním z nich je nový Star Wars titul, na němž pracuje studio Visceral a Amy Hennig, scénáristka série Uncharted.
Raymond zná Amy Hennig už léta a obdivuje její práci, kterou odvedla na sérii Uncharted. „Jsem nadšená z toho, že první velký projekt, na kterém budeme v Montrealu pracovat, bude mít Amy na pozici kreativní ředitelky. Příležitost pracovat s ní a s týmem Visceralu a hrát roli ve Star Wars univerzu je příležitost, která přijde jednou za život.“
Aby toho nebylo málo, Jade Raymond bude také dohlížet na studio Visceralu v Kalifornii. Kariéru pod křídly EA má tedy slušně rozjetou a ačkoliv se může zdát, že přechod od Ubisoftu k EA je jako přechod z deště pod okap, možnost spolupracovat na novém Mass Effectu a Star Wars je jistě velká příležitost. Jade Raymond se navíc s EA zapletla už v minulosti. Její kariéra začala v Sony, později se přesunula do EA, dále do Ubisoftu, v němž se proslavila, a nyní je zpět ve spárech EA.
Připomínáme, že podle dabéra Nolana Northa má inspirace pro nový Star Wars titul vycházet ze zrušeného Star Wars 1313 a přirozeně i ze série Uncharted. To je bohužel asi tak všechno, co od Star Wars od Visceralu v tuto chvíli víme.
A když už zde mluvíme o Star Wars, sluší se upozornit na nové video z natáčení nadcházejícího Star Wars: The Force Awakens, které si odbylo premiéru na letošním Comic-Conu. Zajímavý pohled do zákulisí natáčení ukazuje, že filmaři pod vedením režiséra J.J. Abramse opravdu nesází jen na CGI a vrací se k praktickým efektům. Abrams očividně s filmovou sedmou epizodou nechce opakovat chyby s přehnaným využíváním CGI, které udělal George Lucas při natáčení nové trilogie, což je jen dobře.