Jak si vede Metal Gear Solid V: The Phantom Pain u zahraničních periodik?
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain Novinka Jak si vede Metal Gear Solid V: The Phantom Pain u zahraničních periodik?

Jak si vede Metal Gear Solid V: The Phantom Pain u zahraničních periodik?

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

60

Téměř všichni se shodují, že je poslední díl MGS "perfektní a téměř dokonalý".

Reklama

Dnes ráno skončilo embargo pro vydávání recenzí na Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Jde sice o díl, o kterém tvůrce série Hideo Kojima říkal, že "bude skutečně poslední Metal Gear", ale vzhledem k odchodu Kojimy od Konami to nemusí být až tak pravdou.

The Phantom Pain totiž měl opravdu monstrózní rozpočet a pracovalo se na něm skutečně dlouho. V loňském roce proto Kojima Productions vydali prolog a návod v podobě Ground Zeroes. Tímto krokem aspoň na chvíli uhasili žízeň fanoušků po novém díle. A stálo to čekání za to? Osobně to můžete zjistit již příští týden, kdy hra vychází celosvětově na PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 a na PC platformu, ale různá herní periodika již vydala své recenze a tak vám mohou poskytnout určité vodítko pro rozhodnutí, zda titul koupit či nikoli.

Prakticky všichni recenzenti se shodli, že je svět The Phantom Pain obrovský. Za několik prvních dní nelze projít vše a tak se počáteční dojmy z hraní budou jistě měnit v závislosti na tom, kolik dalšího času ve hře strávíte. Nicméně naprosto u všech magazínů získal tento titul známku, dosahující nejvyššího hodnocení.

The Daily Dot (5/5) vypichuje přínos parťáků, čištění základen (podobně jako ve Far Cry 4, ale lépe zpracované) a také upozorňuje na bitvy s bossy, kdy je způsob eliminace vesměs jednoduchý, ale je složitější na něj přijít.

Destructoid (9/10) ocenil možnosti, které hra poskytuje pro řešení různých situací. Můžete se přímo vrhnout do boje nebo na to jít opatrněji. Vaše možnosti se pak navyšují s výbavou mateřské základny. Také upozorňuje na dabing. Kiefer Sutherland prostě není David Hayter a tak někomu nemusí sednout a ve výsledku má celá hra, oproti předchozím dílům, značně odlišný nádech. Nejde ale vůbec o špatnou volbu. Velmi kladně také hodnotí hudební a zvukovou stránku.

Předobjednejte si hru na GameExpres.cz a GameExpres.sk.

Examiner (5/5) vyzdvihuje příběh, UI nepřátel, velikost světa a zaměření se na detaily. Téměř každá část výbavy se dá upgradovat a ve finále hodnotí The Phantom Pain jako nejlepší hru roku.

Game Informer (9,25/10) ve své recenzi upozorňuje na to, že je příběh stále, jako v předchozích dílech, velmi důležitý, ale již není hnacím motorem hry. Hlavním tahákem je struktura mateřské báze, plánování a provádění misí vlastním tempem a možnost získat ty odměny, které vás zajímají. Otevřený svět, přizpůsobování základny a variabilní struktura misí nejsou tradičními aspekty série Metal Gear, ale prý jde právě o ony zkušenosti, které vytváří výjimečnou hru.

Recenze na GameSpotu (10/10) uvádí, že je někdy nutné zaútočit na nepřátele přímo, bez možnosti využití stealth prvků, ale oba typy boje dokáží ve hře vyvolat "nervy drásající pocit napětí". Nicméně i tak máte opravdu velmi mnoho možností, jak v reálném čase zareagovat na okamžitý problém, kterým se může stát i hladový kojot.

Asi nejzajímavější tvrzení naleznete u recenze na IGN (10/10). Akčních sandboxových her známe spousty, můžete najít rozlehlejší svět, větší možnosti průzkumu, jiné zajímavější vedlejší úkoly, ale žádný titul vás nenutil "plánovat, přizpůsobovat a improvizovat takovým způsobem, jak to dělá Metal Gear Solid V: The Phantom Pain". Jako jeden z příkladů je uváděno třeba počasí a denní doba. Nemusíte již striktně využívat pouze střídání dne a noci, ale můžete také využít písečné bouře nebo mlhy a deště. Na vytvoření základny potřebujete hodně peněz, materiálu i lidí, ale odměnou je vám nepřeberné množství zbraní, gadgetů a schopností.

Podle Kotaku (pre-review) se jedná o nejlepší Metal Gear hru, mimořádnou svým rozsahem a nenapodobitelným stylem. The Phantom Pain vás nutí nezabíjet a raději využívat Fulton (stejně jako v Peace Walkerovi). Díky němu získáváte další materiál a také vojáky. Proč tedy zabíjet, když můžete každou osobu využít pro osobní účely. Také se můžeme dočíst, že hra (aspoň u PS4 verze) běžela při stabilních 60fps a vypadá technicky dokonale.

Polygonu (pre-review) se líbí možnosti využití parťáků. Každý z nich totiž diametrálně mění způsob hraní. Také nabádá na trpělivost při budování základny. Bez ní budete ve hře hodně trpět.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain tady vychází celosvětově pro PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 a pro PC 1. září. Níže se ještě můžete podívat na kompletní přehled dosud vydaných zahraničních recenzí a dojmů:

Zítra vyjde launch trailer, na kterém ještě pracoval Hideo Kojima. Radost hráčům nakonec může zkazit skutečnost, že kompetitivní multiplayerový mód Forward Operating Base bude zamknut. Abyste ho odemkli, budete potřebovat MB Coins, což znamená do hry investovat další peníze. Více v novince.

    Reklama
    Reklama

    Komentáře

    Nejsi přihlášený(á)

    Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

    Rychlé přihlášení přes:

    Google Seznam Discord Discord
    Reklama
    Reklama