Jak vznikala hudba ke hře The Last Guardian
The Last Guardian Novinka Jak vznikala hudba ke hře The Last Guardian

Jak vznikala hudba ke hře The Last Guardian

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

7

Režisér promluvil o soundtracku nahrávaném pod taktovkou Takeshi Furukawy.

Reklama

Server IGN pokračuje se své jízdě, při které uveřejňuje další a další podrobnosti ohledně exkluzivní hry The Last Guardian. Tentokrát hovoří režisér Fumito Ueda o tvorbě a nahrávání hudebního doprovodu.

„Soundtrack pro The Last Guardian vytvořil skladatel, žijící v Los Angeles. Jeho jméno je Takeshi Furukawa a osobně jsem s ním již v minulosti spolupracoval. Ale při vytváření The Last Guardian jsme se zaměřili na některá klíčová slova, ukázali jsme některé screenshoty a oznámili název hry. Pak jsme uspořádali něco jako soutěž a požádali různé lidi, aby na základě těchto podnětů vytvořili jednu skladbu. Z hudby pana Furukawy jsem měl nejlepší pocit, který se nejvíce shodoval s mými představami," říká na začátek Ueda.

Fumito Ueda nechtěl, aby byla hudba moc podobná klasickému hernímu doprovodu a aby ji hra samotná moc neomezovala. Na druhou stranu je Furukawa skladatel filmové hudby, která často zdůrazňuje emoce a je někdy ve filmech dominantní složkou, což by ve hře mohlo působit rušivě. Nakonec byl vytvořen určitý kompromis, se kterým jsou všichni spokojeni.

K nahrání bylo vybráno studio London in Air a londýnský symfonický orchestr.

Ueda dále promluvil o hudbě ve hrách ICO a Shadow of the Colossus, kde prý byla použita velmi střídmě, ale ve skutečnosti působí na lidi opačným dojmem. Porovnává pak i použití hudby ve filmech, animácích a hrách, kde je její role prakticky totožná, ale pak naráží na jiný problém. Ve filmech "ovládá" chování hlavního hrdiny režisér, a tak hudba odráží pocity, které chce tvůrce navodit. Ale ve hrách ovládá hlavního hrdinu hráč a můžou se tak dostavit úplně jiné pocity, než jaké chtěli tvůrci navodit. Proto si Ueda myslí, že by měla hudby ve hře fungovat trochu jinak.

„Pokud jde o hudbu ze hry The Last Guardian, tak je stejná jako v ICO a Shadow of the Colossus, ale nesnažíme se, aby byla s hrou příliš úzce spjata. Samá existence Trica a herního světa je vyjádřena prostřednictvím vizuálních vjemů. Takže se s hudbou snažíme držet trochu při zemi a nechceme, aby byla příliš podivná nebo příliš jedinečná. Myslím si, že v porovnání s ostatními dvěma tituly jde spíše o tradiční druh herní hudby, zatímco je velmi unikátní vzhled hry. Snažíme se u těchto dvou aspektů vytvořit optimální rovnováhu."


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama