Zpět na článek

Diskuze: Jak změřit frame rate na konzolích

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jenda

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To nema ve funkci ani zadna modernejsi herni TV? Jen se ptam, vubec nic o tom nevim.

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
8. 4. 2024 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jenda Televize může akorát ukázat aktuální refresh rate, který je bez použití VRR stabilní (60/120 Hz). S VRR už se samozřejmě může pohybovat (a kopíruje frame rate), ale rozhodně nejde o přesný ukazatel. Navíc na PS5 v základní implementaci nemůže jít níž než 48 Hz.

Posera

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jenda Moje Samsung TV to má:)

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
7. 4. 2024 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mám jeden takovej blbej dotaz. U PC to funguje tak, že se výsledný obraz renderuje v rozlišení monitoru. A čím vyšší rozlišení, tím víc potřebujete výkonu. Jak tohle funguje u konzolí?

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
7. 4. 2024 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 Hra se renderuje v předem nastaveném rozlišení, které zvolili vývojáři, výstupové rozlišení v nastavení konzole by na výkon nemělo mít vliv. Samozřejmě ale platí, že pokud třeba daný titul poběží jen ve Full HD, nebude vypadat na 4K monitoru/televizi zrovna ostře. V dnešní době už se každopádně často používají upscalingy do 4K, takže de facto to vysoké rozlišení je, nicméně velmi agresivní upscaling pomocí FSR způsobuje hodně artefaktů a nestabilní obraz. Ale to už je zase jiné téma.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
8. 4. 2024 01:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Urbančík Já sem si přesně tohle myslel. Na PC se rozlišení přizpůsobuje monitoru, na konzolích je rozlišení pevně daný a schroustat to musí monitor. Myslím, že je docela škoda, že vývojáři nenabízí i možnost FullHD s Quality FSR pro zájemce o hraní na FullHD monitorech/televizích. Kupě lidí by to stačilo a měli by prakticky zaručeno 60 FPS. Ale nevím jak náročný na vývoj je udělat takový jakoby downscale a navíc v poměru k počtu případných zájemců. Protože je mi jasný, že konzole je dneska typicky připojena ke 4K televizi.

KRoman47
KRoman47
Level 37 Level 37
8. 4. 2024 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 Konzole samozřejmě mají často ve hrách režimy na výběr, buď upřednostněné fps nebo rozlišení, případně kombinace s RT - záleží na vývojářích. Spíše je horší ta analýza rozlišení, protože po upscale může člověk jen hádat, navíc rozlišení nemusí být pevné, zejména u fps režimů bude nastavený nějaký rozsah dynamického renderovaného rozlišení, které se mění podle fps - jakmile fps poklesnou pod mez, rozlišení se sníží. Dokonce na PC jsem viděl pár her, které toto umí.

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
8. 4. 2024 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Ano, dynamické rozlišení se používá často, je to docela efektivní řešení. Vstupní rozlišení (před upscalingem) mimochodem jde vypočítat pixel countingem, který dělá právě Digital Foundry. Mých pár pokusů každopádně vždycky skončilo špatně Dneska už je to "kvůli" kvalitnímu anti-aliasingu dost složité.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
8. 4. 2024 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Já vím. Většinou dva režimy. Režim kvality nebo výkonu. Ale oboje vždycky cílí na 4K výstup. Interně se toho potom dosahuje různě. Mě šlo o to jak náročný by bylo cílit na výstup ve FullHD s Quality FSR. Konzole by pak měla dostatek výkonu na stabilních 60 FPS a díky tomu, že by tam nebyl žádný agresivní upscale, kvalita obrazu by byla taky dobrá.

KRoman47
KRoman47
Level 37 Level 37
8. 4. 2024 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 Tak v tomto je Sony poněkud mimo, jelikož renderuje prakticky jen ve vývojáři daném rozlišení a konzole pak upscaluje či downscaluje do požadovaného rozlišení. Na 4K monitoru tak nelze vnutit ani 1440p, že by se v některé hře s odemčeným framerate počet snímků třeba zvýšil a člověk se spokojil s obrazem. Pokud vím, tak u současného Xbox je to trochu jinak. Však Sony přidala do PS5 možnost 1440p výstupu až dost později a to do něj třeba opět downscaluje ze 4K, takže žádné navýšení fps. Třeba na PS3 jsou hry, které skutečně renderují podle nastaveného rozlišení konzole, třeba Marvel Ultimate Alliance - v 1080p snad 15 fps, v 720p možná až 20 fps, ve 480p třeba 22 fps - ve všech případech absolutně nehratelné.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
8. 4. 2024 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KRoman47 Já vím, že o tom výsledném rozlišení rozhodují vývojáři. Já to asi špatně vysvětluju. Jak vývojářsky náročné by bylo přidat ještě jedno nastavení kvality. Čili FullHD výstup. Tím, že je to vlastně downscale oproti 4K, tak by tam nemusela probíhat nějaká rozsáhlá optimalizace. Něco by zakrylo to FSR. Myslím tím fakt to, jako jestli by to byla práce na týden nebo na půl roku.

Svatomír
Svatomír
Level 3 Level 3
7. 4. 2024 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvěle zpracovaný guide :-) nicméně je neuvěřitelné, co pro zaznamenávání frame rate (a případnou analýzu hratelnosti) musí lidi na konzolích dělat. Teda - naštěstí to za nás dělají skupiny lidí jako Digital Foundery či vy na zingu. Díky 👌 👌 👌

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
7. 4. 2024 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Svatomír Já moc děkuji za pěkný komentář :)

Reklama
Reklama