Desítky minut videí z testování konzole.
V uplynulých dnech dostala řada amerických influencerů a médií k testování konzoli Xbox Series X. Na to nyní odpověděla Sony, která umožnila vybraným japonským influencerům vyzkoušet si konzoli PlayStation 5. Vešekrá související videa jsou tedy zatím pouze japonsky. Těžko říct, zda jsou za tím bezpečnostní důvody (testování pouze na jednom místě na světě, v centrále Sony) nebo zda třeba nějakou roli sehrála i národní hrdost, protože Sony určitě mohla na akci pozvat i někoho ze světa, kdo by konzoli otestoval a představil anglicky.
Vybrané postřehy a zajímavosti:
- Nejlepší zpráva: testující se shodují, že konzole je velmi tichá.
- Konzole má údajně pouze 664 GiB použitelné paměti (zbytek si zabere systém).
- PS5 má 825 GB, což je 768 GiB, OS si zabere zhruba 104 GiB.
- Pro srovnání XSX má 1TB, což je 930 GiB, OS si zabere 128 GiB a zbyde 802 GiB.
- Testovaly se pouze "prototyp" kusy konzole s mechanikou.
- Podstavec konzole lze sejmout a upevnit vertikálně i horizontálně.
- Testující nesměli zkoumat operační systém konzole ani používat "Create" tlačítko.
- Astro's Playroom nahrávací časy jsou okolo 3-4 vteřin.
- Godfall nahrávací časy checkpointu jsou okolo 1 vteřiny.
- Světelný pruh na ovladači není tak rozptylující, jako na PS4 Dual Shocku.
- Bílé svítící tečky na ovladači indikují hráče 1 (jedna tečka) až 4 (čtyři tečky).
- Konzole svítí modře během zapínání a vypínání, bíle během provozu (jako PS4).
- I v Japonsku se nyní "potvrzovací tlačítko" přesunulo na křížek (místo tradičního kolečka).
- Godfall je "always online" hra, vyžaduje připojení během hraní.
- Internetem se šíří konspirační teorie, že hraní neprobíhalo na skutečné konzoli, ale na dev kitu.
Podívejte se, jak rychle konzole nahrává checkpoint, pokud umřete v Godfallu:
4K videa magazínu Famitsu:
Dual Sense ovladač:
PS5 konzole:
SSD disk a nahrávání v akci:
Godfall v akci:
Astro´s Playroom v akci:
Videa japonských influencerů: