Kampaň Call of Duty: Black Ops 4 měla být zrušena kvůli cestování v čase
Call of Duty: Black Ops 4 Novinka Kampaň Call of Duty: Black Ops 4 měla být zrušena kvůli cestování v čase

Kampaň Call of Duty: Black Ops 4 měla být zrušena kvůli cestování v čase

Vojtěch Zikán

Vojtěch Zikán

25
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Nové spekulace mluví o krizi v Treyarchu při vývoji hry. Multiplayer má podle všeho být stejného ražení jako Overwatch či LawBreakers.

Reklama

Další den, další únik informací ohledně nadcházejícího Call of Duty. Ve středu ráno jsme vás informovali o tom, že Polygon je ve styku s anonymním zdrojem, který prozradil, že Black Ops 4 nebude mít singleplayer. Později toto potvrdili i z webů Kotaku a CharlieIntel, přičemž druhý zmiňovaný web zároveň uvedl, že externí studio Raven Software vyvíjí Battle Royale mód pro Black Ops 4. To samozřejmě za sebou zanechalo velmi vášnivou diskuzi mezi fanoušky, kteří se o osud nového dílu od Treyarchu velice bojí. Benzín do ohně přilil nový únik informací, za kterým stojí Matt Hariss, YouTuber a insider herního průmyslu. Ten předevčírem umístil na Twitter dlouhý seznam od neznámého zdroje, který má detailní informace o vývoji Black Ops 4.

Nejprve bych však důrazně upozornil na to, že se jedná o čisté spekulace. Prozatím nejde o potvrzené informace a teprve až 17. května se ukáže celá pravda. Berte prosím novinku s rezervou. V případě nějaké změny přijdeme s aktualizací.

Podle všeho mohl samotný vydavatel za zrušení kampaně, jelikož se mu nelíbila představa, kterou představil Treyarch. Příběh Call of Duty: Black Ops 4 se měl odehrávat v hodně vzdálené budoucnosti, ve které mají všichni ve svém těle zabudovanou technologii DNI známou z Black Ops 3. Avšak díky silným slunečním erupcím, které zasáhnou Zemi, je velká část vyhubena a řada technologického pokroku ztracena. Státy se rozpadnou, krajina je neobyvatelná. Lidské společenství se začne formovat do městských států a celkově má atmosféra hry připomínat postapokalyptický sci-fi středověk.

V ten moment nastupuje na scénu hlavní protagonista, který je vládou donucen se „mentálně vrátit v čase“. Měli jsme využít DNI mikročipy a v naší hlavě vytvořit alternativní podobu historie. Ve výsledku bychom tak prožili události všech tří Black Ops dílů s tím, že bychom probádali dosud neznámé historické milníky a ty stávající změnili. Zároveň s tím bychom byli svědky povstání proti futuristické totalitě a sami se do ní zapojili. Během hraní bychom tak přeskakovali mezi utopistickou současností a alternativní minulostí. Cestování časem mělo vypadat podobně jako mise Demon Within v Black Ops 3, kdy jsme se mentálně spojili s postavou Sarah Hall a vrátili se na alternativní bojiště v Ardenách.

Activision se bál, že by Call of Duty s prvky cestování časem způsobilo v komunitě dost velký poprask, a proto vstoupil do vývoje a dal Treyarchu dvě podmínky – buď se kampaň celá předělá nebo jí úplně zruší. Studio se jí pokusilo předělat, ale nemělo dostatek času, a tak jí rovnou shodilo ze stolu. Podle všeho měl vývoj singleplayeru ještě před vstupem Activisionu do procesu dost problémů. Vývojáři se dost přepočítali a celý projekt nezvladatelně rostl do šílených mezí. Sám o sobě měl být i problém kvůli zasazení do budoucnosti. Ačkoliv se měl hráč po dost dlouhou dobu pohybovat v minulosti, budoucnost hrála pořád důležitý a nepřehlédnutelný prvek.

Celý koncept zasazení příběhu se měl promítnout i do multiplayeru, který neměl vypadat jako tradiční hra více hráčů. Treyarch si měl při vývoji vzít za své vzory Overwatch od Blizzardu a LawBreakers od Cliffa Bleszinskiho. Vrátili se k systému specialistů z třetího Black Ops a měli na něm kompletně postavit online. Přijít jsme měli o systém perků a killstreaků a místo toho si měli hráči volit speciální a velmi silné schopnosti. Za zmínku stojí dovednost, která měla hráčům dávat pokročilý pohyb, který známé z Black Ops 3. Ano, podle všeho měl v sobě multiplayer Black Ops 4 kombinovat klasické běhání po zemi a skákání s jetpackem.

Hra však měla narazit u testerů, kterým se koncept vůbec nelíbí. Podle nich ztratilo Call of Duty svou osobitost. Treyarch tedy na poslední chvíli mění některé prvky a snaží se hru více přiblížit svému předchůdci. Vrátit tak měl opět systémy killstreaků/scorestreaků a specialisté se dočkali zmírnění. Hra má tedy podle zdroje vypadat v současné fázi jako Black Ops 3.5. O tom, že se nová hra od Treyarchu dočkala překopání svědčily i tweety Davida Vonderhaara, vedoucího multiplayerové sekce. Posléze je smazal.

Řeč přišla i na Battle Royale, jenž má podle všeho opravdu vyvíjet Raven Software, avšak ne v rámci Black Ops 4. Activision pověřil Raven Software, aby vyvinul kompletně nové Call of Duty zaměřené pouze na Battle Royale, které by zde existovalo vedle tradičních dílů. Má se jedná o samostatný produkt, který vyjde ve stejnou dobu jako Black Ops 4. Mnoho elementů Battle Royale má být postaveno na Black Ops 4. Postupem času bude do hry přibývat nový obsah z dodatečných balíčků Black Ops 4 a poté i dalších her. Nebudeme tedy mít rok co rok nový Battle Royale mód pro každý díl Call of Duty, místo toho by se měl vylepšovat jeden stávající. Raven Software si už Battle Royale vyzkoušeli u čínského Call of Duty: Online a na podobném principu by jejich nadcházející dílo mělo fungovat.

A to jest všechno. Dlouhý seznam spekulací a neověřených informací, které právě teď obklopují Black Ops 4. Ačkoliv tento únik zní až moc šíleně, přišlo nám vhod vás o něm informovat. Je to čistá spekulace, která teď obletěla komunitu fanoušků, a ještě jednou podotýkám, abyste je vzali s rezervou. Validitě některých informací navíc nahrává fakt, že web CharlieINTEL část leaku sdílel a přirovnání online režimu k Overwatch sami potvrdili. Magazín má řadu svých vlastních zdrojů a při zveřejňování neověřených informací jsou dost opatrní.

Pravou podobu Call of Duty: Black Ops 4 se dozvíme až 17. května, již nyní ale tento díl budí emoce. Zatímco první týdny převažovalo nadšení, během pěti dnů ho vystřídalo zklamání. Fanoušci si snaží zachovat chladnou hlavu, ovšem vidí tuto proměnu skoro všude. Hlavní motto hry „zapomeňte všechno, co víte“ samo o sobě jde ruku v ruce s konceptem alternativní historie a drastických změnách v hratelnosti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama