Předpověď od společnosti Nvidia.
Technologie ray tracing umožňuje vývojářům využít grafický výkon nových karet a vylepšit nasvícení a další efekty v jejich hrách. Postupně tuto technologii využívá více a více her a lze předpokládat, že s nástupem nové generace konzolí PlayStation a Xbox tomu nebude jinak - již máme od Sony a Microsoftu potvrzeno, že jejich nové konzole budou ray tracing podporovat. Samozřejmě je před společností Nvidia a vývojáři ještě hodně práce, musejí si pohlídat optimalizaci, protože v současné době ray tracing dost snižuje výkon, zejména u starších grafických karet.
Kdy se ale ray tracing stane standardem? Morgan McGuire z Nvidie na prezentaci v rámci technologického veletrhu Siggraph 2019 tvrdí, že první AAA hra, jež bude vyžadovat ray tracing, vyjde v roce 2023. Kde přišel na tohle datum? Podíval se do historie a zjistil, že trvá nejméně pět let od zavedení nové technologie, než se stane standardem. Proto je McGuire přesvědčen, že od roku 2024 budou vývojáři naplno využívat ray tracing a vyžadovat ho u svých her.
Co myslíte, bude tomu tak? Jak víme, i konkurenční AMD pracuje na svém řešení ray tracingu, Dle patentu od roku 2017.