Když dva dělají totéž, není to totéž
Blogy čtenářů Článek Když dva dělají totéž, není to totéž

Když dva dělají totéž, není to totéž

Petr Vojtěch

Petr Vojtěch

Představte si, že máte dvě velmi podobné hry, jedna – dejme tomu – vykrádá tu druhou a ve výsledku se jedná o hodně podobný gameplay. Jak je tedy…

Reklama

Představte si, že máte dvě velmi podobné hry, jedna – dejme tomu – vykrádá tu druhou a ve výsledku se jedná o hodně podobný gameplay. Jak je tedy možné, že jedna se nám líbí víc než ta druhá? Teď trochu zabřednu do současného dění a některým hráčům asi lehce hnu žlučí. Představte si Call fo Duty: Modern Warfare 2 jako nějakou elitu válečných her. Pojďme si k tomu udělat žebříček (vy můžete třeba v komentářích), kdo bude na druhém místě? Ač lovím v paměti, nedovedu si představit lepší současnou válečnou hru než Modern Warfare. Z toho tedy plyne, že Call of Duty nyní vévodí veškerému válečnictví a ostatní od něj kradou. A je to tak. Když jsme poprvé pustili čtvrtý díl, snad všechny nás to posadilo na zadek. Byla to pecka, konečně pojem „filmová hra“ dostal pravý rozměr a my se mohli pomalu začít připravovat na budoucnost.

 

 

Nechci se ale zaměřit jen na sérii Call of Duty, na třetí místo mého pomyslného žebříčku bych začadil pravděpodobně nový Medal of Honor, a teď musíme přijít na to, co udělal oproti MW špatně. Grafika je perfektní, výbuchy jsou opravdu zábavné, ve střelbě není problém, příběh je celkem poutavý a celkově se jedná o rychlý nášup různorodé akce. V čem je to tedy horší oproti míněnému MW2? Jak jsem říkal v recenzi, chybí tu atmosféra, které byla v CoD cítit na každém kroku. Můžete snad říct jakoukoliv misi a já budu vědět, co se v ní událo, proč mě zaujala a jaké má místo v příběhu. A přestože se jedná většinou o jakýsi tunel, který stačí projít, neuvěřitelně mě to dokázalo vtáhnout a pohltit. Nový MoH udělá to, že vás baví, ale jakmile to dohrajete, tak se všechny mise slijí do jedné a matně vzpomínáte na nějaké výrazné momenty.

 

A to je špatně, scénárista by měl být schopen odhadnout, co jak na hráče bude působit. Proč se tedy v celé kampani MoH najdou jen 2 momenty, které si tak nějak vybavuji a vím, že jsem je prožíval. Podobnou chybu udělali vývojáři z Dice u Bad Company 2. Na první pohled se jedná o totálně našlapanou akci, která jede přesně podle nastavených hodnot MW2 a servíruje jednu scénu za druhou. Jenže co se nestane. Autoři to krapet přeženou a místo zábavy dostáváme spíš totální mix ničeho, přestože jednotlivé prvky jsou zábavné. K tomu si můžeme přidat neuvěřitelně hloupé protivníky a naopak moc otravné parťáky, což vede k velikému zklamání.

 

 

A co se bude dít dál? Jednoznačně doufám v pokračování Medal of Honor, snad si autoři vezmou recenze k srdci a kampaň vypilují. Velmi se těším i na Battlefield 3, který pro mě snad nebude takovým propadákem, jak BC2. Je to určitě pro vývojáře těžké, ale reakcí a dat mají tolik, že vytvořit kvalitní hru pro jednoho by jim nemělo dělat takové potíže. A jednoznačně nejvíce napnutý jsem u Call of Duty: Black Ops. Věřím, že Treyarch na to má a kampaň bude ještě lepší než v případě MW2. Časový návrat a další menší změny se mi líbí a vše nové určitě vítám. Když se kampaň nepovede, stejně strávím desítky hodin v multiplayeru.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama