Kojimův P.T. se dočkal předělávky v Unity enginu
Novinka Kojimův P.T. se dočkal předělávky v Unity enginu

Kojimův P.T. se dočkal předělávky v Unity enginu

Martin Cvrček

Martin Cvrček

4

Zdarma si můžete vyzkoušet část hratelného teaseru zrušených Silent Hills. Jeden nadšenec strávil nad předělávkou v Unity enginu 104 hodin.

Reklama

Pokud čtete tuto novinku, nejspíš víte, že oficiálnímu oznámení Silent Hills, zrušeného hororu od Hidea Kojimy a režiséra Guillerma del Tora, předcházelo vydání projektu známého jako P.T., tedy Playble Teaser.

Tenhle zajímavý experiment slavil u hráčů nemalé úspěchy, v rámci aféry spojené se zrušením Silent Hills ale došlo k jeho stažení z PlayStation Store a dnes už je velmi těžké se k němu dostat. Nemluvě o tom, že šlo o záležitost jediné platformy, což ještě snížilo počet hráčů, kteří dostali možnost si ho vyzkoušet. Ostatní se mohli spolehnout maximálně na více či méně kvalitní gameplay na YouTube.

Nyní ale může atmosféru P.T. zakusit prakticky každý, a to v rámci PC a zcela zdarma. Před několika dny totiž došlo ke zveřejnění PuniTy, předělávky P.T. v Unity enginu. Autor Farhan Qureshi nad ní strávil 104 hodin v průběhu čtyř týdnů.

Nejde samozřejmě o věrnou kopii všech prvků a možností, které originální P.T. nabídnul, jedná se opravdu jen o část celého hratelného teaseru, ale i tak vás čeká poměrně unikátní procházka dlouhou chodbou, přičemž nechybí ani zvuky a skripty vázané na určité události.

Když PuniTy zapnete poprvé a chodbu projdete z jednoho konce na druhý, možná se vám bude zdát, že tam není co dělat, prostě chodíte a máte maximálně možnost levým tlačítkem myši zapnout baterku. Ale když chodbu projdete víckrát, čeká vás ledacos.

PuniTy můžete stáhnout zde, přičemž máte na výběr mezi 32bitovou a 64bitovou verzí pro Windows a verzí pro Mac a Linux. Po kliknutí na tlačítko Download now dostanete možnost přispět autorovi určitou finanční částkou, k opravdu bezplatnému stažení se dostanete po kliknutí na šedivý text „No thanks, just take me to the downloads“.

Snaha se rozhodně cení a podle mého názoru se předělávka vážně povedla. Nezbývá než doufat, že dostane možnost žít si vlastním životem bez jakýchkoliv právních konfliktů s Konami.

Celý projekt by totiž hypoteticky mohl skončit jako další povedený pokus v Unity enginu, který se pro změnu zaměřil na předělávku prvního levelu ze Super Maria 64. To ale bylo Nintendu proti srsti a předělávka byla časem stažena. Oba projekty jsou ale hezkým důkazem toho, že s trochou snahy a zápalu se dá na PC udělat prakticky cokoliv.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama