Konzolové legendy minulosti (díl 2.)
Blogy čtenářů Článek Konzolové legendy minulosti (díl 2.)

Konzolové legendy minulosti (díl 2.)

Znovu si zahraji na boha a znovu posunu čas zpátky. Minule se někteří pomalu začínaly rozpomínat na své mládí, či jiné období života a možná…

Reklama

Znovu si zahraji na boha a znovu posunu čas zpátky. Minule se někteří pomalu začínaly rozpomínat na své mládí, či jiné období života a možná netrpělivě čekají na tenhle článek. Přivítejte znovu (nebo poprvé) NES, některými nazvané jako "šedá hromada drátů, se kterou byla vážně zábava". Mohu jen souhlasit avšak s malou výhradou. S tou zatracenou kupou drátů je zábava pořád.

Never Ending Supremacy

Jak už asi někteří poznali, NES je mou nejoblíbenější konzolí. Je to tak již 10 let a bude asi navždy. Stejně jako moje, si NES získalo srdce milionů hráčů na celém světě. Nebyla sice nejprodávanější herní platformou, přesto se do herní historie vryla velmi hluboko. Nintendo mohlo být hrdé na svůj první úspěch, který přetrval až do nového Super Nintenda. Ale proč vlastně bylo NES tak úspěšné? Je to kombinace více faktorů. Jednoduchosti manipulace ( Power, Reset. To snad pochopí každý. ), spolehlivostí, kvalitou výroby, jedním z nejlepších ovladačů, novou 16 bitovou grafikou a především hrami. Velice hezký byl i design a velikost. NES vypada mnohem lépe než konkurenční Atari a také je o dost menší.

A, B víc nepotřebuju

Samozřejmě je řeč o ovladači.

Už od pohledu se silně liší od Atari ovladače i těch dnešních. První věc je design. Většinou vás napadne, "sakra vždyť je to deska, to se musí držet hrozně. Opak je pravdou, tyhle desky vám padnou skvěle do ruky a nebudete je chtít pustit. Dále vás upoutá počet tlačítek. Dvě. Celé dvě tlačítka, Dpad a klasicky Start, Select.  Tenhle jednoduchý design byl až geniální. Ovladač se stal velmi oblíbeným a dodnes vede fanoušky NES k tvoření spousty neuvěřitelných věcí. Například použití jako pouzdro na brýle, kryt na mobil, na MP3 přehravač, pouzdro na tužky, gigantický ovladač či spoustu dalších věcí.

Později byl vydán takzvaný Turbo Controller. Design už byl klasicky prohnutý a jediná výhoda byly "Turbo" tlačítka. Místo aby jste si umlátili palce, neustálým mačkánim tlačítka pro útok, stačilo držet.

Následovala spousta dalších ,ale o tom v jinem článku.

Going 16 bit

Edit: Omlouvám se za fatální chybu. NES nebylo 16 bitové, ale 8 bitové. Nechtíc jsem zaměnil NES a SNES. Přesto základ platí. Grafika NES byla mnohem prostorovější a hezčí, i když používalo 8 bitů. Děkuji za upozornění na tuto chybu. Původní odstavec tu však nechám.

Dvakrát tolik bitů. Tady už mluvíme o opravdové grafice. Tohle už je blízko realitě... No tak možná ne, přesto to byla příjemná změna. Obraz začínal dostávat hloubku, postavy měli víc detailů a větší barevnost byla mnohem příjemnější na pohled. Stínování, fyziku nebo dynamické světla ještě čekat nemůžeme, ale byl to pokrok. Většina konkurence se ještě dlouho hrabala v 8 bitové grafice a 16 bitů pro ně byla hudba budoucnosti.

Blow me

Takže máme grafiku, ovladání, ůvod. jo to je vše víc nepotřebujeme... Chcete víc? A co? Samozřejmě to nejpodstatnější. Hry!

Opět jsou k dostání na kazetách a opět jich je nepřeberné množství ( licensovaných či nikoliv ). Na rozdíl od Atari musela každá hra na NES být schválena společností Nintendo. Jak jinak, toto zabezpečení opět nefungovalo. Společnosti vydávali "pirátské" hry, používající různé techniky k zprovoznění těchto her.

Technologie se hnula a tak i kvalita her, jejich zpracování, herních mechanik i kvalita příběhu. Ne však vždy. Občas zůstává hráči rozum stát nad tím, jak někdo něco tak hrozného mohl vymyslet, a ještě hůř, vydat. Každá společnost má černé ovce, ať to byla Konami, Atari nebo jakákoliv jiná. Ovšem jedna v tomto ohledu excelovala. Ljn.

Není však všechno černé. NES má spoustu úžasných serií ( které bohůžel zůstali jen na NES ) a položilo základ několika, jenž přetrvaly. Například Metroid, Prince of Persia a hlavně jednu. Řeč je samozřejmně o Zeldě. První Zelda, byla naprosto přelomová. Nejen že jste měli předměty, které jste si kupovali, úrovně, rozsáhlý příběh, velkou herní plochu, ale hlavně se dalo ukládat.

Dnes se Zelda řadí mezi jedny z nejlepších her, společne například s Metal Gear Solid, který také začal na NES. Mezi další velice kvalitní hry na NES patří Castelvania ( Ne však díl II Simons quest ), Contra a Super mario brothers. Pokud máte rádi výzvu, rozhodně nepřehlédněte Ninja Gaiden I a II, ale nehrajte si na hardcore borce. Tahle hra je opravdu, ale opravdu těžká. Znám jen pár lidí, kteří obě dohráli na NES ( Na emulátorech je to pohoda, protože máte možnost ukládat ). Tím stále výběr nekončí, ale co se vám bude líbit nejvíce, si najděte sami.

Konec...

Než mne někteří zase začnou kamenovat, kde jsou nějaká čísla a data, vždyť je to článek  o NES. No právě. Pokud máte tendenci mít v článcích spoustu zbytečných čísel, buďte tak laskavý a bežte si na wikipedii.

Ostatním chci poděkovat za přečtení, či případný hlas a komentář. Příště se můžete těšit na SEGA Genesis. Pokud však máte jíný návrh, prosím zanechte ho v komentářích. Rád napíšu o konzoli, která vás zajimá ( Novodobé nedělám. Hranice je Nintendo 64. )

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama