@Geralt z Rivie
@Geralt z Rivie Klasické dilema: Jobs vs. Wozniak. Wozniak kouká na čísla a bambilion rozšíření v rámci domácího kutilství. Jobs koukal na zážitek a optimalizaci v rámci uzavřeného systému.
Steam Machine je hybrid - pro někoho uzavřený systém s plug and play a pro někoho možnost malého PC, které může rozšířit do určité úrovně. Těch 5% lidí hraje ve 4K, což ale Steam Machine má zvládat. Já jsem je uvedl, protože ti lidé, kteří koukají na čísla, je prostě malé množství.
Za 999USD dostanu krabici plug and play v rámci Steam knihovny. WOW. Co ještě chcete víc? Elegantní a tichou.
@Frezen Aleks
@Frezen Aleks Přesně tak. Ti lidi tady přemýšlí jako malé děti. Valve vzalo statistiku a vytvořilo si custom build počítače, u kterého běžného uživatele nebude vůbec zajímat, co za GPU tam má, protože ty hry budou normálně hratelné na 4K v 60 fps, ačkoliv VŠEM bohatě stačí 1080p na 30fps.
Já právě očekávám, že dle HW to všechny vystřelí z bot, protože to papírově nebude bomba, ale v reálných podmínkách se z toho všichni podělaj, protože to ctí stejné principy, kterým věřil Jobs.
@Honza Marek
@Honza Marek V jednom rozhovoru to jeden jejich technik nepřímo potvrdil. Mluvil o tom, že když si třeba vyberete bundle bedny a ovladače ... Takže základ je bez ovladače.
Přátelé, i kdyby Steam Machine stálo 899 USD, což si myslím, že stát nebude, tak je to prostě přístup á la Steve Jobs:
Je to pouze o finálním zážitku z produktu. Těch 5% hráčů, kteří si staví počítače ve stylu "musím do toho nacpat nejnovější a nejdražší komponenty, abych to z nějakého důvodu měl vykreslené o marginální rozdíl líp, než můj soused ", nikoho nezajímají. Jen málo z vás vidí rozdíl mezi 60 fps a 30 fps, natož rozdíl mezi 4k a 1080p.
Můžu si koupit stejně kvalitní počítač za 999 USD, nebo si koupit Steam Machine. Samozřejmě, že jdu do Steam Machine:
1) Steam OS - vyladěno pro hry, žádný software navíc; o software se stará Valve aktualizuje ho - tzn. že řeší kompatibilitu -> nemusím se o nic starat
2) Je to elegantní a tiché -> zapadne to do mého bydlení snáz, než klasická bedna
3) Plug & Play -> nechci nic řešit
4) Většina her v rámci několika let bude stále optimalizovaná pro tuhle bednu, protože hry se posouvají dál pouze podle HW konzolí, a ty se prostě ještě nikam drasticky dál posouvat nebudou.
Se Steam Machine si kupujete službu a komfort. A na tenhle segment Valve míří.
To je docela vtipné číst ty komentáře. Zvláště pak od "Šmouly".
Každé zboží má svého kupce. Co se týče PC "konzole", tak ta byla vždy nevyhnutelná, jen to byla otázka času. Prorazí Steam Machine? Spíš ano, než spíš ne.
Je to jednoduché. Hry se už nevyvíjejí tak "volně" jako tomu bylo kdysi, kdy se tlačily technologie a náročnost na HW. Dnes jsou hry dost uniformní, ať už co se týče hratelnosti (bohužel), nebo grafické náročnosti. Náročnost her v moderní době udávají konzole, protože se konzole prodávají. Jenže konzole mají vymezený HW, tudíž se hry optimalizují/vyvíjí specificky pro ně/na ně. Tím se ale omezuje vývoj PC her, které se řídí spíše HW konzolí. Proč? Pořád stejná písnička. Protože se prodávají. Protože business. Proč by měl někdo vyvíjet fotorealistickou hru, kterou konzole nerozjedou (nebo špatně) a hráči by si kvůli ní museli kupovat lepší HW? Chápete? Už se ta laťka nezvedá.
Vy, kteří tady operujete s čísly VRAM apod. mi připomínáte mého kamaráda ze školy, který se díval pouze na čísla ve stylu "čím víc proužků, tím víc Addidas."
Ten tlak na čísla, plus verze, pro verze a víc fotografických soustav - to je prostě absurdní. Takové věci řeší lidé, kteří je konkrétně potřebují a využívají. Nejde o casual hráče, na které Steam Machine cílí.
Většina z vás ani nevidí rozdíl mezi 60fps a 30 fps. Natož rozdíl mezi 1440p a 4K.
Markantní na papíře.
Marginální v reálném zážitku.
A o to jde. Proč myslíte, že je Apple tam kde je? Protože Jobs, oproti Wozniakovi, neřešil počet jader, ale zážitek z produktu.