Šéf vývoje God of War: Ascension, Todd Papy, vysvětlil proč se rozhodli v rámci série pustit do vývoje prequelu.
Ačkoliv je Kratos hlavní postavou série God of War, nemusí to nutně znamenat, že ho fanoušci budou mít automaticky rádi prostě proto, že je to „hrdina“. Jak to tak vypadá, díky jeho skutkům a motivacím to nezřídka bylo opačně.
Dost brutálním způsobem zabíjet každého, kdo se na obrazovce objeví sice může být fajn, ale po čase to zestárne a začne nudit. A tvůrci si toho jsou moc dobře vědomi. Když tedy God of War 3 končilo, autoři nezastírali, že se Kratos choval jako debil.
„Vzhledem k tomu jak GoW 3 skončilo musím konstatovat, že… no… Kratos byl prostě kretén,“ začal objasňovat tvůrčí motivaci Papy. „A to je jemně řečeno. Někteří lidé se s ním možná ztotožnili, ale nemalá část z nich spíš chtěla dohrát sérii, když už s ní začala.“
„Nebyla to prostě moc sympatická postava oproti prvnímu dílu, kde sice taky nebyl zrovna beránek, ovšem byla tam jeho část, se kterou se kupodivu dalo ztotožnit. A toho jsem chtěl opět docílit; jako ideální možnost mi k tomu přišel právě prequel.“