Kreativní ředitel Asssassin's Creed: Odyssey poodhalil další detaily o hře
Assassin's Creed: Odyssey Novinka Kreativní ředitel Asssassin's Creed: Odyssey poodhalil další detaily o hře

Kreativní ředitel Asssassin's Creed: Odyssey poodhalil další detaily o hře

Jan Kalný

Jan Kalný

14
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Úprava lodí, využívání vašich rekrutů, volby v dialozích v přítomnosti a co vlastně dělá Assassin's Creed Odyssey Assassin's Creed hrou?

Reklama

Na letošní E3 jsme měli poprvé možnost vidět nový díl Assassin's Creed. Při oficiálním představení i krátce po jsme se o hře dozvěděli opravdu spoustu detailů - jak funguje, na co nového se můžete těšit. Včera večer na Redditu probíhalo AMA (Ask Me Anything), kde kreativní ředitel hry, Jonathan Dumont, odpovídal na dotazy fanoušků, a tudíž došlo na další informace a detaily.

Těch sice není tolik, ale některé jsou opravdu zajímavé.

Bude mít hra nějaký ukazatel postupu? Spousta našich systémů má individuální ukazatel postupu, stejně tak budou mít hráči přístup k seznamu questů/úkolů.

Bude mít Assassin's Creed Odyssey oboustranný obrázek na krabičce? Všechny fyzické kopie hry budou mít oboustranný obal. Na jedné straně je Alexios, na druhé Kassandra.

Kreativní ředitel Asssassin's Creed: Odyssey poodhalil další detaily o hře

Bude ve hře dynamické počasí?

Máme plně funkční systém dynamického počasí, které se perfektně hodí do našeho dynamického světa. Mořeplavba za bouřky může být docela výzva!

Bude existovat nějaký definitivní kanonický příběh hry?

Ano, ten bude k dispozici v knižní podobě a sledovat bude Kassandru. Ale v samotné hře není žádná špatná nebo správná cesta, je to zcela na vás.

Budou ve hře i další Úlomky ráje, tedy kromě Leonidova zlomeného kopí?

Ano, jsou tam i další. Ale více prozrazovat nebudu. Chci, aby si na to všichni přišli až během hraní.

Narazíme ve hře i na jinou estetiku, atmosféru a barvy? Samozřejmě. Ve hře máme sedm typů biomů a podregionů, každý působící úplně jiným dojmem.

Vrátí se „parkour puzzles”? (hádanky spojené s parkourovým systémem hry, pozn. redakce) Ano, vrátí!

Ovlivní naše volby konec hry? Ano. Samozřejmě neřekneme, jakým způsobem, na to si budete muset přijít sami, ale vaše volby povedou k odlišným koncům hry. A samozřejmě i k odlišným koncům samotných questů.

Můžeme naše rekruty využít i mimo loď?

Ano, ve hře je schopnost Call to Arms (v překladu volání do zbraně, pozn. redakce), která vyšle rekruty na pomoc pro rozptýlení a bojování s dalšími NPC postavami.

Jak moc budeme moci vylepšovat naši loď?

Můžete vylepšit zbraně, trup nebo předek lodi fungující jako beranidlo. Posádku můžete rekrutovat v samotném světě a díky tomu přinést do týmu nové perky. Stejně tak lze měnit a aplikovat různé kosmetické prvky. A to jak lodě samotné, tak posádky.

Můžeme hladit psy a/nebo další zvířata?

Lze hladit a krotit spoustu zvířat. Ale ne kočky, ty ve hře nejsou. Tedy ne malé kočky :)

Kreativní ředitel Asssassin's Creed: Odyssey poodhalil další detaily o hře
Jaké materiály jste používali při tvorbě samotného prostředí? Jak se vám podařilo rekonstruovat tehdejší kulturu apod.?

Sami jsme navštívili Řecko, abychom porozuměli té topografii a z první ruky viděli tu kulturu. Také jsme studovali spoustu archeologických výzkumů a četli spoustu starověkých i moderních děl od autorů této éry. Také jsme najali historického specialistu na antické Řecko, Stephanie-Anne Ruattaovou, která ve všem hrála klíčovou roli a probírali jsme s ní naše rozhodnutí, abychom se ujistili, že jsou tak historicky přesná, jak jen to jde.

Co výzbroj. Je někde konkrétně umístěná, nebo je to všechno náhodné? Ve většině případech není výzbroj náhodná a lze sledovat různé úkoly, které povedou k jejímu nalezení. Po získání celého setu zbroje také získáte nějaké bonusy navíc.

Spousta lidí se bojí, že hraní v moderní době bude volitelné a že se tak příběh neposune nikam kupředu. Co je na tom pravdy?

Všichni si budou muset projít momenty v přítomnosti a díky možnosti zvolit, co říct, je možné v moderní době strávit více času. Pokud chcete.

1. Bude do vydání opravený lip-sync?

2. Bude ve hře více postav, se kterými vést romantický vztah, než co jsme viděli v demu?

3. Bude mít Odyssey více obsahu než Origins?

1 - Co jste viděli na E3 je stará verze hry. Pracujeme tvrdě na tom, aby Odyssey bylo při vydání co nejlepší.

2 - Mnohem více. A kdykoliv s tím můžete přestat.

3 - Ano.

Budou ve hře velbloudi?

Ne, ale dostanete super koně Phobose!

Jak přesně pasuje Odyssey do universa Assassin's Creed, kromě toho, že je to zasazeno do historie? Výborná otázka. Assassin's Creed hry jsou o prožití klíčových historických momentů, místa a času, kde se událo něco opravdu velkého. V Odyssey hráči navštíví antické Řecko během peloponénské války a potkají historické osobnosti jako jsou Sókratés a Hippokratés. Díky našemu novému dialogovému systému budou mít hráči možnost skutečně interagovat s historií.

Z pohledu universa jako takového je tohle příběh o tom, jak artefakty První civilizace mohou za to, z čeho se nakonec stane příběh Templářů vs. asasínů. Kromě toho také Odyssey sleduje pokračování příběhu Layly v přítomnosti, hned po Origins.

Jsou lodě stejně tak důležité jako v Black Flag? Jde o důležitou součást hry, ale nejsou tak důležité v samotném jádru hry jako právě v Black Flag. I hratelnostně se liší. Jsou o něco arkádovější a přístupnější a zaměřují se hlavně na okamžitou zábavu.

Bude možné odemknout všechny dovednosti, i když jich budeme moci mít aktivních jen několik? Během hraní získáte konkrétní počet dovednostních bodů a budete si muset vybrat, které dovednosti odemknout. Ale je možné kdykoliv dovednosti restartovat a odemknout si zase jiné.

Budeme moci používat štíty? Koneckonců jde o jednu z nejdůležitějších částí výzbroje spartského válečníka. Je docela divné, že je nebudeme moci používat. Nehledě na to, že to vypadá cool.

Ano, Sparťané používali štíty, ale náš hrdina je žoldák, ne spartský válečník. Hratelnost Odyssey se od Origins liší tím, že je více všestranná a štíty se prostě do hry nehodily. Místo toho jsme je nahradili úskoky, kotouly a odražením útoků (parry). Zrovna odrážení útoků působí více jako klasické Assassin's Creed, ale zároveň zachovávají hratelnost z Origins.

Budeme moci měnit vlasy naší postavy? Jak moc budeme moci měnit naše oblečení? Budeme si moci změnit barvu? Nebude možné měnit vzhled postavy. Co se týče oblečení, budete moci míchat pět různých částí zbroje a kápě bude mít stejnou barvu jakou má vaše hrudní část zbroje.

Pro ty z nás, co mají rádi tradičnější a „realističtější” Assassin's Creed, bude možné se vyhnout magickým schopnostem a neposílat nepřátelé až na Měsíc, když do nich kopneme? Vzhledem k tomu, že si můžete zvolit, jaké schopnosti chcete využívat, tak je na vás, jak velkou úroveň realismu chcete. Lze být dost over-the-top, nebo naopak velmi přízemní. V našich materiálech jsme zatím ukazovali spíše ty pozoruhodnější schopnosti, ale je tam i několik umírněnějších.

Na více odpovědí se už zjevně nedostalo. Tedy nepočítaje na otázky a odpovědi typu na jaký způsob má Jonathan Dumont rád steak nebo jestli by rád bojoval proti sto Kassandrám o velikosti kachny, nebo jedné kachně o velikosti Kassandry.

Nevím jak ostatním, ale mně se určitě nové Assassin's Creed jeví jako zajímavý krok. Ne nutně kupředu, alespoň ne ve všech ohledech, ale nemohu si odpustit ten pocit, že půjde o opravdu zajímavou a dobrou hru. Jak to nakonec dopadne zjistíme až 5. října na PC, PS4 a Xbox One, případně o pár dní dříve, pokud si koupíte jednu z dražších edic hry, která nabízí třídenní předběžný přístup.

Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama