Zpět na článek

Diskuze: Kreativní šéf Arkane Lyon ostře zkritizoval Microsoft za zavírání studií

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jmeno

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předtím Toys for Bob... Píšu si na seznam killedbymicrosoft.com

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co na to zachránce herního trhu, vizionář a šiřitel dobra - Phil Spencer?

kufač
kufač
Level 42 Level 42
8. 5. 2024 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K čemu jsou tyhle miliardové akvizice, když to i v rámci menších nákupů studií často vede jen k jejich následnému uzavření a uložení oblíbených herních značek k ledu.

Kamoi

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je klasický příklad toho proč jde herní průmysl do kopru. Už nejde o nápady nebo rozvíjení herních mechanik ale jen a pouze o zisk. Tím pádem začínají hry stagnovat protože nepřináší nic nového a soustředí se pouze na monetizaci. To nás přináší do tohoto víru kde se zavírají studia a propouští vývojáři. Ale kravaťáci mají peněz dost. Do budoucna je to neudržitelný model který dřív nebo později praskne. Hlavně když vezmeme v potaz kolik dnes stojí vývoj jedné velké AAA hry.

David52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kamoi Proto mám silný pocit, že hlavní důvod proč se z názvu Electronic Arts stalo EA je, aby tam tak moc neprovokovalo to slovo Arts, protože o umění už nejde, hlavní jsou prachy.

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David52 Vždy šlo o prachy. I ty automaty v maringotkách žraly mince a byly nastaveny tak, aby jich tam lidi naházeli co nejvíc. Pokud chcete hrát umění, na itch.io je toho fůra. Nechtějte po Microsoftu, aby někomu sponzoroval realizování uměleckých ambicí. Tím ale neobhajuju jejich příšerné chování a kreativní vyprázdněnost (akvizice, propouštění, kšeftování se značkami, vyrábění pokračování, trapné nahánění trendů a propouštění).

vojtěch

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

komunista. vydělat prachy je účel podnikáni. bez peněz neuděláš ani čáry máry.

wojtjech

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojtěch To je sice hezké,že ho nazýváš komunistou,ale vzhledem k tomu jakou MS předvádí bídu u svých first party her,tak uzavřít jedny ze svých nejúspěšnějších studií,když nebudu počítat odpad Redfall,tak i na rebootu Prey bylo vidět,že v Austinu jsou schopní lidi.O Tango,tam nemá smysl debatovat o ničem,vzhledem k jejich úspěchům.Pokud MS chtěl rozpouštět studia,určitě by se našly daleko lepší varianty na uzavření v jeho portfoliu.

Vojtěch

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wojtjech Daniel Vávra a spol například i v naši hnojové zemi vytvořili tři hry které jsou cajk. Tak tak. Microsoft dělá peníze a dělá to dobře. Komunismus je peklo

Paul
Paul
Level 32 Level 32
8. 5. 2024 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wojtjech Aniž bych se chtěl zastávat MS, tak pár faktů: - Prey se nezaplatilo - Redfall se nezaplatil ani z desetiny - Během vývoje Redfallu 70% lidí co dělalo na Prey odešlo, včetně zakladatele studia Rafa Colantonia Ohledně Tanga: - Ghostwire taky nebylo příliš úspěšný - HiFi Rush měl dobrý hodnocení, ale prodeje taky slabý - odešel zakladatel Shinji Mikami Zkrátka, zavření těch studií mě mrzí, ale vyložený překvapení to není. A jako vždy, něco končí, něco začíná. Třeba si Mikami a Colantonio ty schopné najmou v nových studiích.

GoOdTiMe

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paul To je všechno krásný, ale Arcane byli do vývoje Redfallu dotlačeni. Takovou blbost postavenou na mikrotransakcích tam nikdo dělat nechtěl. On je ten viník naprosto zřejmej.

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wojtjech Nemám radost ze zavírání studií. A je mi líto zejména Tango Gameworks. Jejich produkce byla velmi zajímavá a kvalitní. Jenomže problém nás čtenářů herních novinek je v tom, že absolutně nevidíme do čísel, které má k dispozici Microsoft (nebo jiný vydavatel). Úspěch hry se hodnotí jen tím, kolik hra vydělala vzhledem k nákladům. My nevíme ani kolik se té které hry prodalo, natož abychom věděli, kolik stála její výroba, kolik stál pozdější provoz studia a kolik se utratilo za nerealizované projekty. Samozřejmě vždycky je tu možnost, že ve vedení Microsoftu jsou kok*ti, kteří politikaří a vyhazují lidi dle libosti. Smutným faktem ale je, že ve studiu jsou desítky nebo i stovky lidí, kteří individuálně mají pramalý vliv na celkový úspěch díla. Každý z nich určitě nechtěl udělat špatnou hru. Bohužel když se to špatně sejde (námět, provedení, plánování, atd.), tak je z toho průser bez ohledu, jak moc se jedinci snaží. Takže je mi líto řadových zaměstnanců. Budou se muset asi zase stěhovat. Ale oni jsou na to v US zvyklí. P.S.: Být zaměstnaný v herním průmyslu je jako být hráčem ve fotbale. Je to týmová záležitost. Když budete kopat za tým na dně tabulky, tak nikdy nedosáhnete na nějaký úspěch. Respektive ta pravděpodobnost je malá. Ti zkušenější a kvalitnější lidé v branži proto jdou do studia, které dělá na atraktivním projektu a vedou ho zkušení lidé, kteří vědí co dělají. Nebo se tak alespoň jeví. Samozřejmě ani tak není zajištěný úspěch. Často je za úspěch považováno byť jen to, že se projekt dodělá.

Mc.Sug4r

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojtěch Aha, dost jednoduchý pohled na věc. Je normální, že třeba přijdou těžké časy a tak prostě je někdy vhodné je překonat místo likvidace talentovaných týmů, kdy právě jejich talent může být klíčem k tomu, aby vydělali...

Reklama
Reklama