O exkluzivitu se v tomto případě nejedná.
Larian Studios patří v současnosti mez jedny z nejpozitivněji vnímaných herních společností. Vzhledem k tomu, jaké projekty má studio za sebou, se nelze příliš divit tomu, že má komunita tyto vývojáře opravdu v oblibě. Po oznámení toho, že Baldur’s Gate 3 dorazí pouze na PC a PlayStation 5 byla určitá část hráčů rozmrzelá myslela si totiž, že došlo podobně jako u jiných vývojářských týmů k předplacení exkluzivity, jež minimálně dočasně znemožní určité hráčské skupině si hru zahrát na své oblíbené konzoli. Realita je však nakonec jiná.
Studio totiž přišlo s oficiálním vyjádřením, v jehož rámci vyvrací spekulace o exkluzivitě a uvádí toto: "Setkáváme se s různými interpretacemi toho, co to znamená, proto jsme chtěli tuto informaci blíže objasnit. Xboxovou verzi Baldur's Gate 3 máme ve vývoji již nějakou dobu. Při vývoji portu pro Xbox jsme narazili na několik technických problémů, kvůli kterým si nemůžeme být stoprocentně jisti jeho oznámením, dokud si nebudeme jisti, že jsme našli správné řešení - konkrétně se nám nepodařilo zajistit, aby kooperace na rozdělené obrazovce fungovala na stejném standardu na Xboxu řady X i S, což je pro nás podmínkou pro dodání."
Na vině je tím pádem primárně fakt, že vývoj portu pro Xbox neprobíhá bez potíží a tak pravděpodobně dorazí až nějakou dobu po vydání verze pro PC a PlayStation 5, k němuž dojde 31. září.