"Letíte v nulové gravitaci a pálíte rakety." Rozhovor s vývojářem Hyenas
Speciály Hyenas Článek "Letíte v nulové gravitaci a pálíte rakety." Rozhovor s vývojářem Hyenas

"Letíte v nulové gravitaci a pálíte rakety." Rozhovor s vývojářem Hyenas

Pavlína Nouzová

Pavlína Nouzová

4
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Ukradněte miliardářům plyšového Sonica.

Reklama

Vystřelit z raketometu není až taková věda. Stačí zamířit, odhadnout vzdálenost a pohyb nepřítele a vypálit tak, aby ho střela dostihla. Zkusili jste to ale v nulové gravitaci?

A co střílet z brokovnice? Prchat před vzteklou ochrankou, zatímco se vznášíte a zoufale točíte dokola? Na tyhle otázky odpovídá multiplayerová střílečka ve vesmíru Hyenas, která vychází příští rok na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S. Právě probíhá testování její alfa verze a na Gamescomu v Kolíně nad Rýnem byla k dispozici i ukázka hratelnosti, ačkoliv sami jsme si hru vyzkoušet nemohli.

Za titulem stojí studio Creative Assembly, které je známé survival hororem Alien: Isolation nebo sérií Total War. Už několik let patří pod firmu SEGA, což je vidět i v samotných Hyenas: úkolem hrdinů je totiž získat legendární hračky či popkulturní sběratelské kousky pocházející z planety Země. Tyto relikvie, mezi nimiž se nachází i Rubikova kostka nebo plyšový ježek Sonic, vlastní boháči, kteří si je odnesli s sebou, když se rozhodli kolonizovat Mars. Naším úkolem je ukrást jim je na lodích zvaných Plunderships, odrazit konkurenční zlodějské týmy a nenechat se zabít.

Očekávejte barevnou komiksovou stylizaci, rozhodně nic realistického. Stylem humoru, který se tu a tam projeví, Hyenas cílí spíš na mladší publikum. Nicméně z desetiminutové ukázky, navíc komentované jako vlezlý vlog na Youtube, se bohužel nedají dělat velké závěry. Souboje působí velmi dynamicky, a to i v momentech, kdy se aktivuje nulová gravitace, což je asi nejzajímavějším prvkem Hyenas. A také tím, na co jsou vývojáři nejvíce pyšní, jak naznačuje v rozhovoru pro Zing.cz jeden z hlavních designérů hry Christoph Will.

Ve světě Hyenas se miliardáři rozhodli letět na Mars, a tím zničili Zemi. Máte něco proti miliardářům, kteří chtějí na Mars?

Rozhodně tím nemyslíme nic konkrétního (smích). Jde o klasický příběh o bohatých proti chudým, o politicích a lidech, kteří se rozhodnou povstat a bránit se. Máme ho tu už tisíce let. Teď se objevuje i v současnosti, ale my jsme příběh Hyenas napsali mnohem dříve. Je to spíš tak, že realita náš příběh dohnala a ne naopak.

A proč Mars?

Pokud znáte sci-fi, Mars dává smysl - je to nejbližší planeta Zemi.

Můžeme ve hře Mars i navštívit? Nemyslím jen arény, ve kterých probíhají souboje, ale venkovní prostředí.

Zatím tu máme jen arény, Plunderships, a ukázali jsme vám pouze jednu z nich.

Naším cílem je krást na těchto Plunderships relikvie ze Země. Mohl byste mi jednu popsat? Viděla jsem třeba předměty spojené s firmou SEGA.

Je tam spousta relikvií a předmětů, které jsou něčím zajímavé. Musí ale vždycky zapadat do tématu, protože se snažíme udělat každou loď unikátní. Začali jsme předměty se Sonicem - jsme součástí SEGY, takže to dává smysl. Ve videu jste mohli vidět plyšového Sonica, který přesně ukazuje, proč byste měla něco takového chtít krást. Nebo hackovací zařízení, které zahrálo známou melodii. Vzbudí to ve vás vzpomínky.

Christoph Will. Foto: SEGA
Christoph Will. Foto: SEGA

O tyto relikvie soupeří pět týmů po třech lidech. Na jaké další překážky narazí?

Je tu plejáda hlídačů: standardní ochranka, jejíž členové mají různé zbraně - někteří brokovnice, jiní raketomety. Elitní členové ochranky mají už štít nebo lazerové dělo. A pak drony, které jsou obzvlášť nebezpečné, když se zrovna dostanete do nulové gravitace. Protože dronům je to jedno.

Chápu. Hráč letí prostorem, zatímco dron ho pohodlně sleduje.

Přesně tak. Hráč stejně jako ostatní lidé ve hře bojuje s nulovou gravitací. Ale můžete ji použít i proti soupeřům.

Je tedy nulová gravitace pro hráče přítelem, nebo nepřítelem?

Je nástrojem, který můžete použít, ale stejně tak může být použit proti vám. Především pak ostatními hráči. Ve videu jste mohli vidět jednu z postav, baletku Primu, která je velice dobrá v používání nulové gravitace, protože umí vytvořit jakousi “zero G bublinu”.

Jak často na nulovou gravitaci narazíme?

To trochu záleží na hře, protože na každé lodi jsou různé oblasti, kde se dá gravitace vypnout nebo zapnout. A pak jsou tu hráči, kteří tomu umí uniknout. Nebo právě Prima, která ji sama zapne. Řekl bych ale, že průměrně to tvoří polovinu času. Může to být více, může to být méně. Jde o mix, kdy třeba utíkáte po zemi, skočíte do nulové gravitace, letíte koridorem a pak zase běžíte. Díky tomu je zábavné někoho honit, protože za ním jenom neběžíte - vy i letíte. Je to velmi dynamické a rychlé.

Nápad s nulovou gravitací mi přijde originální. Doufám, že hra jí bude mít co nejvíce, ale taky chápu, že se nemůže celá odehrávat v nulové gravitaci.

Teoreticky se může stát, že strávíte 90 procent jednoho matche v nulové gravitaci. Ale nejde to zařídit jen tak. Pokud se vám nulová gravitace líbí, hrajte prostě za Primu. Popravdě je to i jedna z mých nejoblíbenějších postav.

Na to jsem se zrovna chtěla zeptat. Jaká je vaše nejoblíbenější postava?

Prima je asi moje druhá nejoblíbenější právě díky používání nulové gravitace. Ale mojí nejoblíbenější postavou je Mozee, protože jsem velmi agresivní hráč a mám rád střílečky. V minulosti jsem hrál hodně Quakea. A Mozee má raketomet. Takže letíte v nulové gravitaci a pálíte rakety…

To je ale hrozně těžké.

Je to obtížné, ale zároveň velmi uspokojující, když se vám to povede.

Foto: SEGA
Foto: SEGA

Jak složitá je hra pro ty, co hrají jen občas? Zrovna nulová gravitace může být docela náročná.

Jistě, je tu nulová gravitace a různé schopnosti postav a na to, abyste zcela ovládli Hyenas, musíte být šikovní, stejně jako v jiných hrách. Ale právě proto testujeme alfa verzi, abychom objevili místa, kde hráči nejčastěji narážejí na problémy. Sledujeme třeba to, jak se postupně učí ovládat hru, a podle toho upravujeme tutorial.

Pokud jste ale člověk, který se chce hru naučit, velmi vám pomůže vybrat si správnu Hyenu. Například Mozee: je poměrně složité někoho zasáhnout raketometem, ale zároveň je to jednoduchá zbraň. Jednoduchý koncept. Prostě vypálíte raketu, takže nemusíte moc přemýšlet nad tím, jak ho správně použít. Jako nový hráč ale asi nebudete chtít hrát za Primu, protože je to jedna z nejsložitějších postav. (...) Jako designér jsem ale velmi pyšný na to, že naše nulová gravitace je lepší než v jakékoliv jiné hře, kterou jsem hrál. A to i proto, že se dá ovládnout a je velmi jednoduché ji pochopit.

Jsou v Hyenas i postavy, které používají útoky na blízko? Nebo budeme jen střílet?

Každý může použít útok na blízko, ale není mezi nimi žádná postava, která by se na to zaměřovala.

A je tam postava, která by používala brutální sílu nebo fungovala jako tank?

Drag queen Galaxia. Používá brokovnici, která je sama o sobě zbraní na blízko. A zároveň má štít, takže funguje i jako tank. Tenhle štít umí odrážet kulky a střely zpět, takže Galaxia chce jít blízko k soupeři, schytat všechno poškození a pak to vrátit nepřátelskému týmu.

V ukázce jsme mohli vidět jeden tříčlenný tým. Galaxii jako jakýsi tank, expertku na nulovou gravitaci Primu a odstřelovačku Izzy. Co třeba nějaký hacker nebo inženýr?

Tomuhle popisu nejvíce sedí The Pro, který je jediným profesionálem v řadách Hyenas. Na Zemi býval bankovním lupičem a dostal se i do vězení, odkud utekl. Když se zaposloucháte do jeho hlasu, poznáte, že ho ostatní Hyenas otravují. Právě proto nosí i masku (s tváří Richarda Nixona - poznámka redakce). Byla součástí jeho outfitu na vykrádání bank a teď ji používá na vykrádání… jiných míst. The Pro má schopnost umístit na zem pozorovací věž, která umí třeba uzamknout arénu. Má ale taky brokovnici, takže zůstává u svého zařízení, nechává oblast pod jeho kontrolou a sám střílí na blízko.

Proč jste se v Creative Assembly pustili do něčeho, jako jsou Hyenas? Je to velmi odlišná hra, pokud bych ji srovnala se staršími tituly, třeba s Alien: Isolation.

Já jsem se přidal k týmu před čtyřmi lety (a hra je ve vývoji už čtyři roky - poznámka redakce). Vždycky je ale něco, co sama ráda hrajete a pak to chcete taky vytvořit. Myslím, že ten nápad vznikl v době, kdy vyšlo hodně stříleček, a my jsme chtěli vyrobit něco podobného. A myslím, že provedení toho nápadu se povedlo. Jsme na hru velmi pyšní a těšíme se, až ji lidé budou hrát.


Gamescom 2022 reportáže magazínu ZING.cz vám přináší herní notebooky Acer Nitro, s procesory až Intel Core i7.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama