BioWare doufá, že se návrat zbraňových modifikací pozitivně podepíše na přizpůsobení hry a možnostech výběru.
„Měli jsme možnost upravovat zbraně v jedničce a částečně i dvojce, ale nikdy to nemělo onu potřebnou fyzickou odezvu, nikdy to nebylo dostatečně variabilní,“ řekl producent Casey Hudson v rozhovoru pro RipTen.
„Měli jsme velmi pozitivní ohlasy z Mass Effectu 2, ale jednou z věcí, kterou fanoušci chtěli vidět bylo více inteligentní rozhodování co se RPG prvků týče. Zbraňové modifikace jsou tak jednou z oblastí, kterou jsme vylepšili.“
Hudson přiznal, že argumenty a kritika k větší linearitě druhého dílu byla pádná a řekl, že hry musí mít nejen vývoj postavy, ale také možnosti výběru, které sedí hernímu stylu každého hráče.
„Ve třetím dílu jsme vylepšili opravdu spoustu věcí. Nejde jen o rozličné zbraně a jejich modifikace, ale také o vývoj postavy, o vlastnosti a schopnosti Sheparda, o stylu, kterým se pohybuje po prostředí. Když přidáte všechny ty možnosti, můžete v zásadě vybírat, jakým stylem budete hrát,“ dodal Hudson. „Nyní je ten čas, kdy opravdu můžete být Shepardem.“
Mass Effect 3 se chystá do prodeje 9.března pro PC, PS3 a Xbox360.