I přesto, že bude PC verze stále vedoucí a nejvíce vyleštěná, vývojáři nehodlají nechat ladem ani konzole.
„Engine 4A byl vytvořen tak, aby zvládl vývoj na několika platformách najednou,“ řekl Huw Beynon z THQ v nejnovějším rozhovoru pro Ausgamers. „Takže jsou konzole v naprosto rovném postavení během celého vývoje.“
„Jak u Xbox360, tak PS3 jsme opravdu pyšni, co jsme dokázali vytlačit z obou konzolí. Myslím, že jsme přišli na jejich silné stránky. Veškerá destrukce, osvětlení, všechno tu je.“
„Na osvětlení jsme se zaměřili takřka odznova, i když už minule vůbec nebylo špatné. Také jste si mohli všimnout mnohem lepší destrukce. Něco jsme měli v prvním dílu, nikdy ale nebyla využita přímo pro hratelnost, jen některé momenty,“ vysvětloval Beynon. „Nyní je ve světě mnohem více zničitelných objektů a krytů a aplikovali jsme fyziku do více objektů v herním světě.“
THQ i 4A jsou v odhodláni představit to nejlepší na všech platformách, je ale jasné, že bude mít PC lehce navrch.
„Samozřejmě pokud máte highendové PC, bude audiovizuál na úrovni, kam současná generace konzolí jednoduše nedosáhne,“ dodal Beynon. „Viděli jste, co jsme zvládli s Metro 2033, jakou úroveň jsme nabídli. Chceme navýšit laťku i u pokračování.“
Metro: Last Light vychází příští rok pro PC, PS3 a Xbox360. Wii U verze se o něco opozdí.