Mezi hrami na PS4 a PS4 Pro nebude rozdíl v fps
Novinka Mezi hrami na PS4 a PS4 Pro nebude rozdíl v fps

Mezi hrami na PS4 a PS4 Pro nebude rozdíl v fps

Michal Burian

Michal Burian

47

Frekvence snímků za sekundu se nezlepší, alespoň ne zatím <strong>+ jak je to s rozlišením 4K</strong>.

Reklama

Aktualizace: Zmatek, zmatek a zase zmatek. Taková je situace u PlayStation 4 Pro. Někdo tvrdí, že větší výkon nepřinese lepší, případně stabilnější frekvenci snímků za sekundu. Ovšem hra Rise of the Tomb Raider umožní volbu z tří grafických nastavení.

Původní zpráva

Včera večer společnost Sony v New Yorku představila výkonnější verzi konzole PlayStation 4 s označením Pro, která disponuje výkonnějším procesorem (rychlejší AMD Polaris) a lepší grafickou kartou s dvojnásobným výkonem oproti původní PS4. Tato vylepšení by teoreticky měla znamenat, že Pro dokáže u her zvýšit frekvenci snímků za sekundu. Zatím tomu tak ale nebude.

Minimálně ne u připravovaného Mass Effectu: Andromeda. Ten poběží v 30fps na PS4 i PS4 Pro, odhalil pro GameSpot producent Fabrice Condominas. Nutno podotknout, že Andromeda je stále ve vývoji a včera jsme viděli jen technologické demo, respektive pre-alfa verzi. O optimalizaci ještě nemůže být řeč. Ta teprve přijde na řadu.

Stejné to bude i u inFamous: Second Son a First Light od Sucker Punch Productions. I tam se nedočkáme lepší frekvence snímků za sekundu. Totožné u Uncharted 4, kde Naughty Dog vylučují, že by v multiplayeru byly rozdíly v fps. To by vedlo k výhodě hráčů na PS4 Pro. Je možné, že v budoucnu tomu bude jinak, nelze očekávat, že všechny hry využijí vyšší výkon. Minimálně některé exkluzivity Sony by ale mohly.

Alespoň to stojí v oficiální tiskové zprávě, kde se píše, že některé tituly na PS4 Pro budou rychlejší nebo budou mít stabilnější frekvenci snímků za sekundu. Osobně lepší fps u již vydaných her neočekávám, ale stabilněji (30fps) by běžet mohly.

Není pochyb o tom, že PlayStation 4 Pro pro Sony znamená hlavně využití technologie HDR pro realističtější obraz s různými efekty a podporu rozlišení 4K. I když ani se 4K to nebude tak jednoznačné. V tiskové zprávě Sony stojí, že u některých titulů dojde pouze k upscalingu. To znamená, že se roztáhne obraz z dosavadních 1080p na 4K. Podobně u Horizon: Zero Dawn, kde nebude nativně 4K. Dle Jana-Barta Vana Beeka jsou ale 4K dost blízko - většina lidí prý nebude schopna vnímat rozdíl.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama