Rozporuplně přijatá exkluzivita měla být počátkem dlouhé série.
Akční adventura The Order: 1886 se řadí mezi zajímavé, ale v souhrnu neúspěšné first party tituly herní divize společnosti Sony. Titul od dnes již neexistujícího studia Ready at Dawn vyšel v únoru roku 2015 jako jedna z prvních exkluzivit tehdy nové konzole PlayStation 4.
Navzdory vysokým očekáváním a na svou dobu špičkovému vizuálnímu zpracování se však hra dočkala v recenzích i u hráčů značně rozporuplného přijetí. Kritizována byla průměrná hratelnost, krátká herní doba a celkově nenaplněný potenciál.
Jeden z vedoucích představitelů studia před nedávnem prozradil, že jedním z důvodů nedostatečné herní náplně byl tlak na brzké vydání ze strany Sony. Navzdory těmto problémům měli autoři v plánu chyby prvního dílu napravit v nadcházejících pokračováních.
Spoluzakladatel studia Ru Weerasuriya nově v rozhovoru s youtuberem Julienem Chièzem prozradil, že vývojáři nějakou dobu aktivně pracovali na druhém díle, který měl nést název The Order 1891. Tento rozpracovaný projekt ale nakonec neprošel schvalovacím procesem v Sony.
Zmíněný vývojář zároveň odhalil, že se interně mluvilo také o třetím díle interně pojmenovaném The Order 1899, který měl pomyslnou trilogii uzavřít. Tyto plány ale, jak už dnes víme, zůstaly pouze na papíře. Je však možné, že kdyby The Order: 1886 dopadlo o něco lépe, mohlo by dnes jít o zavedenou herní sérii a možná jednu z předních exkluzivních značek PlayStationu.