Microsoft má přemýšlet o koupi Electronic Arts
Novinka Microsoft má přemýšlet o koupi Electronic Arts

Microsoft má přemýšlet o koupi Electronic Arts

Michal Burian

Michal Burian

49

Aby vyřešil své problémy s exkluzivními tituly pro Xbox. EA ale není jedinou variantou.

Reklama

Na konci loňského roku šéf Xboxu přiznal, že Microsoft potřebuje růst a jednou ze silných stránek společnosti musí být schopnost vytvářet obsah. Z pohledu Phila Spencera neinvestovali v posledních letech tolik, kolik měli. Jinými slovy Microsoft si uvědomuje, že ve válce exkluzivních her začíná ztrácet a může to Xboxu dost ublížit.

V první řadě bude Microsoft jistě investovat peníze do svých již vlastněných studií, které bude rozšiřovat o nové týmy, a zároveň se bude snažit na svou stranu přetáhnout další tvůrčí celky. O procesu vypovídá i druhý tým v rámci nezávislých Playground Games (Forza Horizon), kteří pro Microsoft chystají nové Fable.

Další možností je koupě nějakého většího studia nebo dokonce celé korporace. Důvěryhodný zdroj sdělil Polygonu, že Microsoft má dokonce přemýšlet o koupi Electronic Arts. Na první pohled se to zdá dost šílené a rozhodně by šlo o velkou investici, ale z dlouhodobého hlediska by se koupě EA vyplatila. Tahle společnost má pod svými křídly studia, která vytváří hry jako je Battlefield, Star Wars: Battlefront, Mass Effect, Dragon Age, Burnout, Need for Speed, FIFA, NHL, The Sims, Madden NFL nebo NBA.

Nereálné to není, ale zároveň si nedokážu představit, že by celé EA skutečně patřilo Microsoftu a všechny výše zmíněné tituly vycházely exkluzivně pro Xbox One a PC s Windows 10. Z toho důvodu zdroj zmiňuje ještě dvě možnosti. První z nich je ještě šílenější, protože jde o Valve, které se v posledních letech zaměřuje spíše na Steam a hry jdou spíše stranou. Navíc Gabe Newell, majitel Valve, není fanouškem Microsoftu u jejich strategie s hrami výhradně pro Windows 10. Navíc, co by Microsoft koupí Valve vlastně získal?

Ze všech zmíněných možností se zdá nejpravděpodobnější koupě korejských PUBG Corp. S nimi Microsoft již spolupracuje na survival fenoménu PlayerUnknown’s Battlegrounds, ale zase kupovat firmu, jež má za sebou pouze jeden velký projekt, mi nepřijde jako nejlepší řešení.

Ať už to dopadne jakkoliv, Microsoft se má v nadcházejících letech více zaměřit na hry. K tomu má přispět nový generální ředitel celé společnosti Satya Nadella, povýšení Plhila Spencera a angažování Stevea Ballmera, který bude dohlížet na studia Microsoftu, dříve se staral o Minecraft a studio Mojang.

Jaká studia Microsoft vlastní? Do Microsoft Studios spadá 343 Industries (Halo), Turn 10 Studios (Forza Motorsport), The Coalition (Gears of War), Rare (Banjo-Kazooie, Sea of Thieves), Mojang (Minecraft) nebo Lift London (založeno v roce 2012, od té doby chystají novou značku).

S dalšími studii Microsoft jen spolupracuje, respektive platí vývojáře, aby pro ně vytvářeli hry. Jmenovat můžeme Creative Assembly (Halo Wars 2), Sumo Digital (Crackdown 3), Playground Games (Forza Horizon a nové Fable), Undead Labs (State of Decay), Moon Studios (Ori and the Blind Forest), Remedy Entertainment (Alan Wake, Quantum Break) nebo Armature Studio (ReCore).

Co už ale jisté je, tak je koupě herní platformy PlayFab, jež se specializuje na hraní v cloudu. PlayFab pomůže ve vývoji cloudové platformy Microsoft Azure. Do dnešního dne s PlayFab spolupracuje více než 1200 her, včetně Miner Tycoon, Angry Birds: Seasons a Roller Coaster Tycoon Touch.

Pro srovnání se podívejme na studia konkurenční Sony: Japan Studio (LocoRoco, Everybody's Golf), Team Ico (Ico, Shadow of the Colossus, The Last Guardian), Team Gravity (Gravity Rish), Naughty Dog (Uncharted, The Last of Us), Bend Studio (Syphon Filter, Days Gone), Santa Monica (God of War), Sucker Punch Productions (inFamous, Ghost of Tsushima), Guerrilla Games (Killzone, Horizon: Zero Dawn) nebo Media Molecule (LittleBigPlanet, Dreams).

S dalšími studii Sony dlouhodobě spolupracuje. Mezi nimi jsou týmy Quantic Dream (Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Detroit: Become Human), Insomniac Games (Ratchet and Clank, Resistance, Spider-Man), Supermassive Games (Until Dawn), Ready at Dawn (The Order: 1886), Kojima Productions (Death Stranding), FromSoftware (Demon's Souls, Bloodborne), Bluepoint Games (remastery starších her, včetně God of War Collection a Shadow of the Colossus) nebo Climax Studios (Resogun).

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama