Microsoft měl původně v úmyslu dávat Xbox zadarmo
Novinka Microsoft měl původně v úmyslu dávat Xbox zadarmo

Microsoft měl původně v úmyslu dávat Xbox zadarmo

Michal Burian

Michal Burian

29

S předplatným po vzoru mobilních telefonů.

Reklama

V roce 2001 uvedl Microsoft na americkém trh svou první herní konzoli. Prodávala se za 299 amerických dolarů a pochlubila se dobrým ovladačem a špatně na tom nebyla ani s výkonem. Původně přitom Microsoft uvažoval, že první Xbox bude dávat zadarmo s poplatky po vzoru mobilních telefonů, aby se dokázal uchytit na trhu v době, kdy mu vládlo Nintendo a Sony. Záměrem Microsoftu bylo oslovit příležitostné hráče a dostat konzoli k nim do obýváků.

„Když jsme začali pracovat na Xboxu, tak nám spousta lidí říkala, ať ho dáme zadarmo,“ odhalil Seamus Blackley, spolutvůrce prvního Xboxu, v rozhovoru pro GamesIndustry.biz.

Vše pramenilo z toho, že Microsoft původně předpokládal, že jejich konkurentem nebude PlayStation 2, ale samotné Nintendo se svým Mariem. Microsoft tak chtěl na svou stranu získat velké hry, které by si po vzoru populárního instalatéra zamilovali casual hráči. Na svou stranu získali Lorne Lanninga, který tou dobou připravoval Oddworld: Munch's Oddysee pro PS2, nakonec ale hru vydal Microsoft v listopadu 2001 právě na Xbox. Lanninga si od toho sliboval, že se jeho hra dostane k široké skupině hráčů, kteří si koupí novou konzoli.

Ještě před vydáním Oddworld: Munch's Oddysee se ale Microsoft zabýval myšlenkou, že by koupil Nintendo a tím z trhu odstranil svého největšího konkurenta. To se nestalo, stejně jako mnoho dalšího věcí. Věděli jste třeba, že Microsoft si pohrával s myšlenkou, že Xbox poběží na upraveném operačním systému Windows, aby vývojáři měli snadnější práci a Microsoft by tím zároveň posílil pozici Windows? K této myšlence se ostatně Microsoft vrátil s Xbox One, který využívá upravený Windows. Navíc propojení má být ještě silnější po vydání Windows 10.

„V té době si lidé stojící za Xboxem mysleli, že základem trhu budou příležitostní hráči. To byl důvod, proč se na mě Microsoft obrátil. Měli za to, že mám hru, která dokáže konkurovat Nintendu s Mariem. Chtěli na svou stranu dostat fanoušky Maria. Miloval jsem Oddworld, nebyl tak důvod, proč bych nenaskočil do rozjíždějícího se vlaku,“ vzpomíná Lorne Lanning, tvůrce Oddworldu.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama