Podle viceprezidenta Microsoftu má multiplatformové hraní velký smysl v singleplayerových a kooperačních titulech.
Microsoft s multiplatformovým hraním v minulosti experimentoval, spousta z vás si jistě vybaví online střílečku Shadowrun z roku 2007, kde proti sobě mohli hrát hráči na PC a Xboxu 360. Bohužel experiment nedopadl podle představ, což připustil i viceprezident společnosti Microsoftu Studios Phil Spencer. Ten je přesvědčen, že cross-play mezi PC a konzolemi dává velký smysl a v budoucnu by mohl fungovat.
"Nesmím o tom mluvit [úsměv], ale myslím, že to, o čem mluvíte, dává velký smysl. V dnešní době máte rozdíly mezi hraním na PC a konzolích, především v ovládání. V Shadowrun jsme zkoušeli možnost, aby PC hráči mohli hrát proti těm na Xboxu 360, ale neměli jsme s tím příliš velký úspěch. Za to jsme se toho hodně naučili," řekl Spencer pro AusGamers.
Prozatím ale můžeme zapomenout na to, že by se ve hrách na jednom serveru setkávali hráči hrající na různých platformách. Spencer totiž jako příklad uvedl arkádu Skulls of the Shogun pro PC a Xbox 360, kde jste si mohli svůj postup uložit do cloudu, načíst si ho na jiné platformě a pokračovat vesele v hraní. Právě v tom vidí Microsoft budoucnost a rád by, aby to fungovalo napříč všemi různými zařízeními.
To má prý smysl především v singleplayerovým a kooperačních titulech, kde nejsou tolik brány v úvahu výhody jednotlivých platforem. Kámen úrazu v případě Shadowrun byl jasný, hráči na počítačích s klávesnicí a myší byli při bitvě mnohem rychlejší a přesnější než hráči s gamepadem v ruce.
Osobně proti takovým možnostem nejsem, neočekávám ale, že by nám Microsoft dovolit koupit si hru například na Xbox One a pak si ji zdarma stáhnout do PC nebo naopak. Kdo by chtěl za stejnou hru platit dvakrát…