S podobným řešením už dříve přišla Nvidia.
Před pár dny jsme tu psali o tom, že má Microsoft na GDC představit technologii s názvem DirectSR. Už tehdy jsme ale zmiňovali, že není úplně jasné, zda jde skutečně o samostatnou upscalovací technologii. Microsoft nakonec DirectSR plnohodnotně oznámil už nyní, takže můžeme říct, že tomu tak skutečně není.
DirectSR nebude konkurovat DLSS od Nvidie, FSR od AMD či XeSS od Intelu, ale místo toho jde o API, jež má implementace všech těchto technologií (a mnohých dalších) usnadnit. V zásadě by mělo stačit implementovat jeden kód, jenž už se postará o aktivaci různých upscalerů. DirectSR by měl už brzy vstoupit do preview verze v rámci Agility SDK.
Nejde přitom o novou myšlenku. Už dávněji přišla Nvidia se svým open-source řešením Streamline, jež funguje na podobném principu. Podporuje ale pouze DLSS a XeSS, neboť AMD se přidat odmítlo. DirectSR by tak mělo nabídnout širší podporu napříč technologiemi.