Vývojáři už nebudou platit za opravu své hry. Microsoft změnil politiku, aby usnadnil práci indie tvůrcům.
Microsoft už vývojářům nenaúčtuje žádný poplatek, když se rozhodnou vydat patch pro svou Xboxu 360 hru, informuje britský EG,
Původní záměr této politiky, totiž zabránit vývojářům ve vydávání polotovarů, určitě zní ušlechtile. Jeden patch zdarma navíc vývojář vydat mohl. Jakékoliv další opravy či vylepšení ale dostaly od Microsoftu cenovku. Obvykle se cena certifikace pohybovala v desítkách tisíc dolarů, takže pro spoustu vývojářů tato možnost nepřicházela v úvahu.
Systém naplno sežvýkal například tvůrce hry FEZ. ,,Microsoft by nám naúčtoval desítky tisíc dolarů, jen abychom hru znovu certifikovali,“ stěžují si lidé z Polytronu, jimž tato politika znemožnila opětovné vydání patche, který v původní verzi způsoboval zásadní komplikace.
Podle vyjádření Larryho Hryba a Marca Whittena z Microsoftu byl poplatek zrušen v dubnu letošního roku.
Pro úplnost dodejme, že ani Sony neúčtuje vývojářům poplatky za opravné balíčky.