Dosud se prodalo zhruba 9 milionů kopií hry a singleplayerovou kampaň si zkusilo 70 % hráčů.
Mikrotransakce ve Star Wars: Battlefrontu 2 byly v době vydání hry žhavým tématem, které vyústilo v jejich dočasné odstranění z důvodu obav z pay-to-win modelu a narušení už tak špatně navrženého systému postupu v multiplayeru, založeného na získávání náhodného obsahu z krabic. Dosud se mikrotransakce do hry nevrátily a jistou dobu se hovořilo i o tom, že se ani vrátit nemusí. Ale protože jde o EA, nejspíš nikoho nepřekvapí, že v tuto chvíli se s jejich návratem přeci jen počítá.
Generální ředitel EA Andrew Wilson na nejnovější konferenci s investory prozradil, že se mikrotransakce vrátí do Star Wars: Battlefrontu 2 v následujících měsících. Prohlášení samozřejmě doprovází sliby, že tentokrát bude vše navrženo lépe, a ujištění, že v DICE tvrdě pracují na zlepšení celkového systému postupu. O tom jsme koneckonců psali minulý týden. Stále ale nevíme, v jaké formě se mikrotransakce vrátí, tedy jestli kupujícímu zaručí jen kosmetický obsah nebo jestli budou mít opět dopad na hratelnost, a jak bude systém postupu vlastně zlepšen.
Wilson dokonce pochválil fanoušky za jejich zpětnou vazbu a kritiku, která má dokazovat, že Battlefront má opravdu oddanou základnu příznivců, kteří tvůrcům svými stížnostmi a obavami pomáhají určit, co dělají špatně. Také popřel, že by na odstranění mikrotransakcí měla vliv společnost Disney, která vlastní práva na celou značku Star Wars. EA a Disney mají údajně skvělé vztahy, které zaručují, že když se lidé v EA pro něco rozhodnou, mohou očekávat, že je Disney podpoří.
Nikoho nejspíš nepřekvapí ani fakt, že v EA věří, že mikrotransakce a obecně model kontinuálně aktualizovaných her jsou budoucnost. Když se obchodní model udělá pořádně a je volitelný, může podle slov Andrewa Wilsona vést i ke zlepšení celkového zážitku ze hry. O tom bychom samozřejmě mohli zdlouhavě diskutovat.
Díky konferenci je k dispozici také několik statistik spojených s dosavadní úspěšností Battlefrontu 2. Dosud se prodalo zhruba 9 milionů kopií hry, což je o milion méně, než očekávali v EA. Plán na prodej deseti milionů kopií během čtvrtletí, v němž hra vyšla, zkrátka nevyšel, za což může nepochybně zmíněná kontroverze spojená nejen s mikrotransakcemi. Pro srovnání, Battlefront z rok 2015 měl za stejné období na kontě 14 milionů prodaných kopií.
Zajímavé každopádně je, že ve srovnání s předešlým Battlefrontem tráví hráči ve hře v průměru dvakrát více času. 70 % hráčů si navíc alespoň zkusilo singleplayerovou kampaň, což naznačuje, že je o singleplayer stále velký zájem.
Zdroj: GamingBolt.com, BattlefrontUpdates