Dead Space Remake Novinka Nejhorší PC porty roku 2023 podle Digital Foundry

Nejhorší PC porty roku 2023 podle Digital Foundry

Jan Urbančík

Jan Urbančík

4
Platformy Windows PC

Žebříček ovládly hry vydané společností Electronic Arts.

Reklama

Přestože byl letošek z hlediska kvalitních her opravdu silný, to samé se nedá říct o jejich PC portech. S problémy se potýkaly už loni, nicméně letos to dosáhlo úplně jiných rozměrů a především v první půlce roku vycházel jeden rozbitý port za druhým. Kromě videa o hrách s nejlepší grafikou se proto Alex Battaglia a John Linneman z Digital Foundry rozhodli vytvořit také video o nejhorších PC konverzích tohoto roku. Protože ale chtěli dát herním společnostem šanci na určité vykoupení (tři měsíce na potenciální opravy), počítali pouze tituly vydané do konce září.

Portů bylo vybráno celkem šest, nicméně první tři z nich představují ty, na kterých vývojáři skutečně zapracovali, a byly výrazně vylepšeny. Obzvlášť to platí o tom prvním zmíněném, tedy PC portu The Last of Us Part I. Ve svém katastrofálním stavu při vydání by pravděpodobně remake slavného titulu od Naughty Dog žebříčku dominoval, vývojářům se však během několika týdnů povedlo hru dostat do velmi slušného stavu. Byla opravena spousta chyb, došlo ke zkrácení kompilace shaderů, low textury konečně vypadaly k světu (a dokonce při nižším využití VRAM) a bylo výrazně vylepšeno využití CPU. V zásadě velká vylepšení prakticky po všech stránkách a ideální příklad toho, jak má vypadat podpora po vydání. I když bychom si samozřejmě přáli, aby v tom stavu hra vyšla rovnou.

Druhým opraveným titulem je Forspoken od vývojářů z Luminous Productions, dnes již zavřeného studia, které působilo pod mateřskou společností Square Enix. Z prvních trailerů krásně vypadající RPG, které nakonec (nejenom) po grafické stránce velmi zklamalo. Nasvícení a stíny vypadají vyloženě špatně a dalo by říct hůř než v předchozí hře běžící na Luminous Enginu – Final Fantasy XV. Patche nicméně přinesly systém ambientní okluze právě z FF15, díky čemuž vypadá Forspoken mnohem lépe a na PC se začaly správně načítat textury (původně se spousta z nich vůbec nenačetla a hra kvůli tomu vypadala ještě hůř). Mimo vizuální vylepšení pak hra zároveň běží o něco lépe.

Poslední hrou, jež se dočkala značných vylepšení, je Redfall od studia Arkane Austin. Titul běžící na Unreal Enginu 4, který způsobuje vývojářům problémy už delší dobu. Velmi špatné využití CPU, traversal stuttering či rozbité stíny... Většinu problémů se však podařilo během několika měsíců po vydání opravit. Stíny vypadají výrazně lépe a výkon CPU je mnohem vyšší (okolo 50 %). Stuttering bohužel zůstal, Alex Battaglia ale říká, že záseky nejsou tak rušivé, jako u jiných her výše v žebříčku.

Třetí místo v žebříčku nejhorších PC portů si vysloužil Dead Space Remake od studia Motive, jenž běží na enginu Frostbite. Hra sice nabízí vynikající vizuál, solidní menu či dobré využití GPU, ale na PC bohužel trpí extrémním množstvím záseků. Stuttering se opakovaně vyskytuje na určitých místech, často při přechodu do jiné místnosti, zřejmě se tedy hra na pozadí rychle snaží načíst spoustu věcí. Ačkoli po vydání vyšlo pár patchů, stuttering bohužel nikdy opraven nebyl a zřejmě ani nebude.

Na druhé pozici se umístilo Star Wars Jedi: Survivor od studia Respawn. Přestože hra obdržela řadu patchů, velké problémy pořád zůstávají: obrovské množství traversal stutteringu (doplněné o rozbitou kameru a animace postavy, kvůli čemuž i bez záseků hra nikdy nebude plynulá), špatné využití CPU, spousta bugů a vizuálních glitchů či dokonce úplných pádů hry. V tomhle případě můžu potvrdit i vlastní zkušeností, Jedi: Survivor jsem hrál v září a setkal jsem se s takovou řadou problémů, že jsem rád, že jsem hru vůbec úspěšně dokončil, výrazně mi to každopádně zážitek zkazilo.

"Vítězem" ceny za nejhorší PC port se stal titul Wild Hearts od studia Omega Force, patřící pod Koei Tecmo. Nejenom, že hra nevypadá příliš dobře, ale hlavně má až neuvěřitelné množství velmi dlouhých záseků, u kterých ani není jasné, co je vlastně způsobuje, protože se objevují prakticky všude. Za některými sice nejspíš stojí kompilace shaderů, řada z nich se však objevuje při pouhém běhání po světě, aniž by to působilo, že by hra zrovna potřebovala něco načítat.

Zajímavé je, že první tři hry z tohoto žebříčku vydala společnost Electronic Arts, byť za každou z nich stojí jiní vývojáři. Pravdou ale je, že tituly od EA vychází v nedodělaném stavu, a zdá se, že ani po vydání zkrátka nejsou plně opraveny. Podobně je na tom například i hra EA Sports WRC, která by se do žebříčku, nebýt zářijové uzávěrky, velmi pravděpodobně také dostala.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama