Někteří konzoloví "fanoušci" to zase přehánějí
Novinka Někteří konzoloví "fanoušci" to zase přehánějí

Někteří konzoloví "fanoušci" to zase přehánějí

Martin Zavřel

Martin Zavřel

66
Platformy PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Xbox Xbox One

Další porce nesmyslné kritiky.

Reklama

Během víkendu dominovala herním fórům ve světě diskuze, částečně vyprovokovaná proběhlou PlayStation show s novými ukázkami God of War. Část "fanoušků" z tábora Xboxu se kriticky opřela do skutečnosti, že některé z odhalených částí druhého dílu severské série očividně recyklují obsah původní hry, jako třeba tato animace postavy nastupující do kánoe:

Podobná kritika přitom nedává tak docela smysl, jelikož u řady herních sérií je naprosto běžné zachování určité dávky mechanik i souvisejícího obsahu, jako jsou třeba animace nebo zvuky - například velmi zdařilé ovládání i animace Leviathan sekery nebo řetězových mečů by asi nikdo z fanoušků nechtěl měnit - tvůrci ale samozřejmě slibují také nové přídavky do arzenálu, stejně jako nové protivníky, do kterých budete moci svoje zbraně zabořit. Skutečnost, že Kratos nastupuje do lodě stejně jako před třemi roky není nic, na čem stojí nebo padá kvalita a novost druhé hry. Za připomínku stojí, že první hra z roku 2018 byla (nejen) na svou dobu naprosto revoluční, kromě jiného právě systémem animací a streamování, které umožnily naprosto plynulý průchod hrou bez jediného kamerového střihu nebo jakéhokoliv viditelného nahrávání.


V druhém táboře, mezi fanoušky PlayStation, to ale také jiskřilo, jelikož během víkendu unikly neoficiální screenshoty z ranné verze Xbox titulu Redfall. Na ty se strhla kritika pro místy vyloženě nehotovou nebo "ošklivou" grafiku, kterou tito "fanoušci" navíc stavějí do srovnání s jediným oficiálním CG trailerem na hru.

Tady je kritika ještě nesmyslnější, protože ukradené screenshoty zcela očividně pocházejí z neveřejného testu rozpracované verze hry - na některých z nich je vyloženě vidět testovací debug texty i placeholder modely toho nejzákladnějšího charakteru. Je naprosto běžné, že i ty nejlepší a nejhezčí hry vypadají v ranných fázích vývoje a prototypů velmi spoře - když jsem se ještě podílel na herním vývoji, velkou část práce na filmečcích pro Mafii II nebo III jsme například realizovali s modely ze starších her našeho studia, které v kontextu scény často vypadaly zastarale, legračně nebo nemístně. Podobných příkladů je ale mnohem víc:

Pokud uniklé screenshoty o něčem vypovídají, pak je to skutečnost, že Arkane studios velmi záleží na dobré hratelnosti, protože hru očividně neveřejně testuje s lidmi zvenčí již v této velmi ranné fázi, aby mohli všechny herní nápady a mechaniky náležitě vyzkoušet a vybalancovat. Takzvaný "focus testing" na vybraných lidech zvenčí vývojářského týmu je velmi hodnotný, protože samotní vývojáři po letech práce na hře často ztrácejí objektivitu a nadhled. Je o to smutnější, že se pak dočkají takovéhoto porušení NDA, následovaného podobně negativními ohlasy "fanoušků".

Videohry jsou pro řadu z nás nejoblíbenějším koníčkem: bylo by pro všechny strany mnohem příjemnější, kdyby se někteří z nás naučili víc si jich vážit a respektovat mimořádnou komplexnost jejich tvorby. S ohledem na portfolio Arkane i SIE Santa Monica věřím, že obě hry budou stát za to.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama