EA chce údajně oslovit 100 milionů hráčů.
V souvislosti s chystaným pokračováním série Battlefield jsme vás v uplynulých týdnech informovali především o uniklých záběrech z hraní aktuálně probíhající alfa verze. Nyní se k nám ale prostřednictvím webu Ars Technica dostávají zajímavé spekulace, které mají pocházet od bývalých i současných členů studia DICE.
Nerealistické cíle
Jako první důležitou informaci můžeme označit rozpočet, který údajně v průběhu vývoje významně překročil částku 400 milionů dolarů, čímž by šlo o dosud suverénně nejdražší díl. S touto částkou mají souviset očekávání ze strany společnosti Electronic Arts, která chce k novému Battlefieldu přilákat 100 milionů hráčů.
Tento cíl byl ale dotazovanými vývojáři označen jako minimálně značně ambiciózní až nereálný. Předchozí díly v podobě Battlefieldu 2042 a Battlefieldu 1 totiž dosáhly na 20 až 30 milionů hráčů. Pochybnosti o možném splnění tohoto cíle panují navzdory plánové implementaci battle royale režimu, který bude zřejmě postaven na free-to-play modelu.
Problémy s vývojem kampaně
Dále jsou zmiňovány problémy s vývojem kampaně. Její přípravy mělo výrazně ovlivnit uzavření studia Ridgeline Games, ke kterému došlo v roce 2024. Právě tento tým na kampani pro nový díl pracoval. Po jeho uzavření a propuštění většiny zaměstnanců ale byly přípravy kampaně téměř kompletně restartovány, což vedlo ke zpoždění oproti další režimům.
Výsledkem má být nanejvýš 6 hodin dlouhý příběhový režim, jehož přípravy ale mají nadále za časovým plánem zaostávat. Navzdory probíhající alfa verzi navíc údajně stále nebylo rozhodnuto o některých klíčových funkcích hry, což má společně s vysokými očekáváními ze strany EA vytvářet další tlak na samotné vývojáře.
Je však nutné zdůraznit, že se v tuto chvíli jedná o neověřené informace, které vedení EA pochopitelně nijak nekomentovalo. Konkrétnější informace o směřování nového Battlefieldu bychom se však měli dozvědět ještě v průběhu léta, kdy má dojít k jeho oficiálnímu představení.